Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #548
    down_the_drain
    Deltagare

      tjena.

      Nån som har haft problem med att få sin Ecu mappad? GT 00:a (EcuTek2).
      Har haft min ecu skickad till JRM, de sa att de inte kom åt epromet?!?
      1 bil på 100 har de inte lyckats att mappa sa de!;(

      När jag får till baka min ecu skall jag ta en tur till prospeed i hörby och höra vad de säger. har för mig att de oxå utför ecutek2 el3.

      Nån som vet nån annan bra lösning som inte bränner rent förstor hål i plånboken?

      /Peter

      #38675
      Practos
      Deltagare

        …eller så beställer du tek2 direkt från Ecutek
        http://www.ecutek.com/

        De skickar en ecu till dig och sedan skickar du tillbaka din gamla.

        #38680
        down_the_drain
        Deltagare

          blir nog så att jag beställer en direkt från Ecutek. Låter som ett simpelt utbyte 🙂 Få och sen skicka sin i retur.

          Tack för det 🙂

          /Peter

          #38679
          STI_Subba
          Deltagare

            Det skulle jag också göra “down”. De är mycket bra i England och är mån om deras kunder. Mycket hjälpsam och snabb. Det är åtminstående den bemötande jag har fått från de.

            /Kyle

            #38674
            Strat
            Deltagare

              Instämmer. Kolla in ecutek forumet också: http://forum.ecutek.com/default.asp Micket pra!

              #38681
              down_the_drain
              Deltagare

                Mailade till Ecutek i england igår, fick snabbt svar. tyvärr inte det svaret som jag ville ha. De ville att man skulle ta kontakt m den lokale handlaren som då var JRM. och få den mappad genom dem. Har skickat ett mail tillbaka till Ecutek och förklarade att den redan varit där en omgång. skall bli kul o se vad de svarar.

                /Peter

                *som gärna vill ha sin ecu mappad*

                #38676
                Practos
                Deltagare

                  de kan väl sälja tek2 (upplåst postordertrim) till dig och sedan mappar jrm den till tek3 (custom map)…

                  Gjorde jag iaf.

                  #38682
                  down_the_drain
                  Deltagare

                    Det trodde jag oxå. Får väl sen vad de svarar i maliet.
                    Tyckte det va konstigt när jag i princip inte fick beatäll. De trodde kanske att det var tek3 jag var ute efter. Sa att jag hade gjort lite mods på bilen och frågade om de mappade efter vilka mods som var gjorda.

                    /Peter

                    #38683
                    down_the_drain
                    Deltagare

                      du beställde alltså tek2 swap från ecutek direkt och fick den mappad (tek3) av JRM? Ringde precis till JRM. de sa att det inte gick?!?! Börjar bli lite förvirrad på alla svar nu:+

                      /Peter

                      #38677
                      Practos
                      Deltagare

                        Ja, jag köpte tek2 från Ecutek direkt, sen betalade jag Jrm för några mapptimmar och vips var det en tek3 sas.

                        köpte min tek2 iof före jrm började med ecutek…men jag tror att ni kan ha missförstått varandra. Ifall du skulle köpa en ecutek licens från Uk med en mapp som någon där har skapat och låst så kan inte Jrm ändra på den mappen men du skall iaf ha en mappningsbar ecu.

                        Det är klart att köper du hela paketet från Jrm så borde de tjäna mera pengar på dig 😮 eller så har seker och ting ändrats…

                        #38678
                        Manor
                        Deltagare

                          Hej !

                          Kanske en bytesaffär “the_dog” se tråden http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=4052&mesg_id=4052&page=. Han är ute efter en original ECU i utbyte mot sin EcuTek:ade ECU (med pengar emellan). Hans ECU är EcuTek:ad av JRM, så de kan därefter mappa om den efter dina specifika behov.

                          mvh Mats N
                          PS. Jag är dock inte helt säker på om den finns kvar, men lyssna med honom.

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.