SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ecu tek mapp.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2101
    skytiskapilen
    Deltagare

    Dawes=Selleri Löser alla problem.

    …som någon klok skrev för ett tag sedan :D:D

    /Andreas
    http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
    – RE 010? You bet! –

    #49396
    Allan
    Deltagare

    Om man har en dawes och man tänker mappa Tek3. Ska man då plocka bort dawesen innan mappning eller isf hur ska dawesen vara inställd?


    I’m a cop and you will respect my authoritah!

    #49394
    Subba555
    Deltagare

    Hej!
    >
    >Vi mappar bort svajande laddtryck med Ecutek. Så det är inga problem..
    >
    >MVH
    >JoCCe

    Svarar Jocke på JRM, vem skall man tro på 😉

    /Richard

    #49397
    SpeedyGT
    Deltagare

    Det är väl klart att svajjande laddtryck försvinner vid en mappning, OM den som mappar vet vad han/hon gör.
    Tror stenhårt på JoCCe 🙂

    #49389
    SecretAgentMan
    Deltagare

    LAST EDITED ON Mar-25-03 AT 09:52AM (GMT)
    Det är klart att man har möjligheten att få bukt med svajigt laddtryck, i originalecu:n kör man med “duty cycles” på varvtalsindelning…och man väger det mot trottelposition, tror man hade last med i form av insugstryck – måååånga parametrar blir det….om jag minns rätt naturligtvis. 😉 Så visst går det att lösa.

    —– trådkapning —–

    Speedy – Jocke har kanske en fanclub du kan gå med i? 😉 😀 :p

    Killen har en snabb bil som mig veterligen en viss firma gått lös på till förbannelse, och helt plötsligt är han en av Svedalas mest respekterade motortrimmare?
    Inget personligt mot någon, mera en reflektion över den allmänna inställningen just nu…lite skrämmande tycker jag, tycker inte ni? 🙂

    —– tillbaka till ämnet —–

    Jag vet med STÖRSTA säkerhet att herrarna som var med och startade EcuTEK ofta använder Dawes laddtrycksstyrning på bilar med 2-portssolenoider för att få lite mera rapp respons…det är först på senare tid man mappat för 3-portaren, och fått ordning på det.

    🙂

    /J – privatpersonen 😉 (inte den banträffsansvarige /J)

    Stolt ägare till Silverpilen

    #49398
    SpeedyGT
    Deltagare

    >Speedy – Jocke har kanske en fanclub du kan gå med i? 😉 😀 :p

    Hehe, försöker samla pluspoäng 😉

    >Killen har en snabb bil som mig veterligen en viss firma gått lös på
    >till förbannelse, och helt plötsligt är han en av Svedalas mest
    >respekterade motortrimmare?
    >Inget personligt mot någon, mera en reflektion över den allmänna
    >inställningen just nu…lite skrämmande tycker jag, tycker inte ni? 🙂

    Jag menade givetvis att hans uttalande verkar stämma.
    Sen om det är han eller Prospeed som mappar så tror jag dom
    löser problemet. Tror givetvis att även du SAM klarar av detta 😉
    Fast mappa linken då…

    #49390
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Jag menade inte riktigt så Speedy, det var mer en liten vink om att många ser supercitronen dundra fram på strippen, och det väcker uppmärksamhet – det vet både Prospeed och grabbarna på JRM, det är rent av ett genidrag att dra igång en filial i Stockholm.

    Det läskiga är ryktets, och idoliseringens makt (eller var det Bilsports?) över folket. 😀 😉

    Men de har en bra produkt att leverera, helt klart! 🙂 Och resultat kommer det att bli med, det tvivlar jag inte alls på.

    /J

    Banträffsansvarig SSI
    Stolt ägare till Silverpilen

    #49395
    Subba555
    Deltagare

    Nu är bilen färdig mappad och klar. Det svajande laddtrycket som vi talade om är nu borta. Bilen känns mkt rappare speciellt i lite högre hastigheter. Och snart kanske jag ska sälja den, hmmm jag måste vara…. 😀

    Ett stort tack till killarna på JRM, mkt trevliga.

    /Richard

    #49391
    ExOrdis
    Deltagare

    Mappningen löser inte problemet eftersom den fysiska regleringen
    inte anpassats till de nya förutsättningarna.

    Restriktor översyn, eventuellt byte från enkel tvåports till snabbare flerportssolenoid eller genvägen att gå över till rent mekanisk reglering, en “Dawes device” är väl några grundrecept.

    /K

    #49392
    ExOrdis
    Deltagare

    Och jag vill ännu mer ha Delta-ECU mjukvarumodulen!!

    #49393
    Subba555
    Deltagare

    Skall göra en Ecu tek 3 mapp snart.

    Jag har en liten fråga det är så att jag ett svajande laddtryck just nu tror ni att det blir bättre efter bara ecu tek mappningen eller behövs det något extra som håller laddtrycket stabilt.

    Mvh/ Richard

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.