Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2101
    skytiskapilen
    Deltagare

      Dawes=Selleri Löser alla problem.

      …som någon klok skrev för ett tag sedan :D:D

      /Andreas
      http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
      – RE 010? You bet! –

      #49396
      Allan
      Deltagare

        Om man har en dawes och man tänker mappa Tek3. Ska man då plocka bort dawesen innan mappning eller isf hur ska dawesen vara inställd?


        I’m a cop and you will respect my authoritah!

        #49394
        Subba555
        Deltagare

          Hej!
          >
          >Vi mappar bort svajande laddtryck med Ecutek. Så det är inga problem..
          >
          >MVH
          >JoCCe

          Svarar Jocke på JRM, vem skall man tro på 😉

          /Richard

          #49397
          SpeedyGT
          Deltagare

            Det är väl klart att svajjande laddtryck försvinner vid en mappning, OM den som mappar vet vad han/hon gör.
            Tror stenhårt på JoCCe 🙂

            #49389
            SecretAgentMan
            Deltagare

              LAST EDITED ON Mar-25-03 AT 09:52AM (GMT)
              Det är klart att man har möjligheten att få bukt med svajigt laddtryck, i originalecu:n kör man med “duty cycles” på varvtalsindelning…och man väger det mot trottelposition, tror man hade last med i form av insugstryck – måååånga parametrar blir det….om jag minns rätt naturligtvis. 😉 Så visst går det att lösa.

              —– trådkapning —–

              Speedy – Jocke har kanske en fanclub du kan gå med i? 😉 😀 :p

              Killen har en snabb bil som mig veterligen en viss firma gått lös på till förbannelse, och helt plötsligt är han en av Svedalas mest respekterade motortrimmare?
              Inget personligt mot någon, mera en reflektion över den allmänna inställningen just nu…lite skrämmande tycker jag, tycker inte ni? 🙂

              —– tillbaka till ämnet —–

              Jag vet med STÖRSTA säkerhet att herrarna som var med och startade EcuTEK ofta använder Dawes laddtrycksstyrning på bilar med 2-portssolenoider för att få lite mera rapp respons…det är först på senare tid man mappat för 3-portaren, och fått ordning på det.

              🙂

              /J – privatpersonen 😉 (inte den banträffsansvarige /J)

              Stolt ägare till Silverpilen

              #49398
              SpeedyGT
              Deltagare

                >Speedy – Jocke har kanske en fanclub du kan gå med i? 😉 😀 :p

                Hehe, försöker samla pluspoäng 😉

                >Killen har en snabb bil som mig veterligen en viss firma gått lös på
                >till förbannelse, och helt plötsligt är han en av Svedalas mest
                >respekterade motortrimmare?
                >Inget personligt mot någon, mera en reflektion över den allmänna
                >inställningen just nu…lite skrämmande tycker jag, tycker inte ni? 🙂

                Jag menade givetvis att hans uttalande verkar stämma.
                Sen om det är han eller Prospeed som mappar så tror jag dom
                löser problemet. Tror givetvis att även du SAM klarar av detta 😉
                Fast mappa linken då…

                #49390
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Jag menade inte riktigt så Speedy, det var mer en liten vink om att många ser supercitronen dundra fram på strippen, och det väcker uppmärksamhet – det vet både Prospeed och grabbarna på JRM, det är rent av ett genidrag att dra igång en filial i Stockholm.

                  Det läskiga är ryktets, och idoliseringens makt (eller var det Bilsports?) över folket. 😀 😉

                  Men de har en bra produkt att leverera, helt klart! 🙂 Och resultat kommer det att bli med, det tvivlar jag inte alls på.

                  /J

                  Banträffsansvarig SSI
                  Stolt ägare till Silverpilen

                  #49395
                  Subba555
                  Deltagare

                    Nu är bilen färdig mappad och klar. Det svajande laddtrycket som vi talade om är nu borta. Bilen känns mkt rappare speciellt i lite högre hastigheter. Och snart kanske jag ska sälja den, hmmm jag måste vara…. 😀

                    Ett stort tack till killarna på JRM, mkt trevliga.

                    /Richard

                    #49391
                    ExOrdis
                    Deltagare

                      Mappningen löser inte problemet eftersom den fysiska regleringen
                      inte anpassats till de nya förutsättningarna.

                      Restriktor översyn, eventuellt byte från enkel tvåports till snabbare flerportssolenoid eller genvägen att gå över till rent mekanisk reglering, en “Dawes device” är väl några grundrecept.

                      /K

                      #49392
                      ExOrdis
                      Deltagare

                        Och jag vill ännu mer ha Delta-ECU mjukvarumodulen!!

                        #49393
                        Subba555
                        Deltagare

                          Skall göra en Ecu tek 3 mapp snart.

                          Jag har en liten fråga det är så att jag ett svajande laddtryck just nu tror ni att det blir bättre efter bara ecu tek mappningen eller behövs det något extra som håller laddtrycket stabilt.

                          Mvh/ Richard

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.