› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Ecu tek mapp.
- Detta ämne har 10 svar, 1,274 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av
Subba555.
-
FörfattareInlägg
-
24 mars, 2003 kl. 18:07 #2101
skytiskapilen
DeltagareDawes=Selleri Löser alla problem.
…som någon klok skrev för ett tag sedan :D:D
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– RE 010? You bet! –24 mars, 2003 kl. 21:01 #49396Allan
DeltagareOm man har en dawes och man tänker mappa Tek3. Ska man då plocka bort dawesen innan mappning eller isf hur ska dawesen vara inställd?
—
I’m a cop and you will respect my authoritah!24 mars, 2003 kl. 21:26 #49394Subba555
DeltagareHej!
>
>Vi mappar bort svajande laddtryck med Ecutek. Så det är inga problem..
>
>MVH
>JoCCeSvarar Jocke på JRM, vem skall man tro på 😉
/Richard
25 mars, 2003 kl. 06:50 #49397SpeedyGT
DeltagareDet är väl klart att svajjande laddtryck försvinner vid en mappning, OM den som mappar vet vad han/hon gör.
Tror stenhårt på JoCCe 🙂25 mars, 2003 kl. 07:19 #49389SecretAgentMan
DeltagareLAST EDITED ON Mar-25-03 AT 09:52AM (GMT)
Det är klart att man har möjligheten att få bukt med svajigt laddtryck, i originalecu:n kör man med ”duty cycles” på varvtalsindelning…och man väger det mot trottelposition, tror man hade last med i form av insugstryck – måååånga parametrar blir det….om jag minns rätt naturligtvis. 😉 Så visst går det att lösa.—– trådkapning —–
Speedy – Jocke har kanske en fanclub du kan gå med i? 😉 😀 :p
Killen har en snabb bil som mig veterligen en viss firma gått lös på till förbannelse, och helt plötsligt är han en av Svedalas mest respekterade motortrimmare?
Inget personligt mot någon, mera en reflektion över den allmänna inställningen just nu…lite skrämmande tycker jag, tycker inte ni? 🙂—– tillbaka till ämnet —–
Jag vet med STÖRSTA säkerhet att herrarna som var med och startade EcuTEK ofta använder Dawes laddtrycksstyrning på bilar med 2-portssolenoider för att få lite mera rapp respons…det är först på senare tid man mappat för 3-portaren, och fått ordning på det.
🙂
/J – privatpersonen 😉 (inte den banträffsansvarige /J)
Stolt ägare till Silverpilen
25 mars, 2003 kl. 09:13 #49398SpeedyGT
Deltagare>Speedy – Jocke har kanske en fanclub du kan gå med i? 😉 😀 :p
Hehe, försöker samla pluspoäng 😉
>Killen har en snabb bil som mig veterligen en viss firma gått lös på
>till förbannelse, och helt plötsligt är han en av Svedalas mest
>respekterade motortrimmare?
>Inget personligt mot någon, mera en reflektion över den allmänna
>inställningen just nu…lite skrämmande tycker jag, tycker inte ni? 🙂Jag menade givetvis att hans uttalande verkar stämma.
Sen om det är han eller Prospeed som mappar så tror jag dom
löser problemet. Tror givetvis att även du SAM klarar av detta 😉
Fast mappa linken då…25 mars, 2003 kl. 09:53 #49390SecretAgentMan
DeltagareJag menade inte riktigt så Speedy, det var mer en liten vink om att många ser supercitronen dundra fram på strippen, och det väcker uppmärksamhet – det vet både Prospeed och grabbarna på JRM, det är rent av ett genidrag att dra igång en filial i Stockholm.
Det läskiga är ryktets, och idoliseringens makt (eller var det Bilsports?) över folket. 😀 😉
Men de har en bra produkt att leverera, helt klart! 🙂 Och resultat kommer det att bli med, det tvivlar jag inte alls på.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen1 april, 2003 kl. 15:39 #49395Subba555
DeltagareNu är bilen färdig mappad och klar. Det svajande laddtrycket som vi talade om är nu borta. Bilen känns mkt rappare speciellt i lite högre hastigheter. Och snart kanske jag ska sälja den, hmmm jag måste vara…. 😀
Ett stort tack till killarna på JRM, mkt trevliga.
/Richard
10 juni, 2004 kl. 18:40 #49391ExOrdis
DeltagareMappningen löser inte problemet eftersom den fysiska regleringen
inte anpassats till de nya förutsättningarna.Restriktor översyn, eventuellt byte från enkel tvåports till snabbare flerportssolenoid eller genvägen att gå över till rent mekanisk reglering, en ”Dawes device” är väl några grundrecept.
/K
10 juni, 2004 kl. 18:40 #49392ExOrdis
DeltagareOch jag vill ännu mer ha Delta-ECU mjukvarumodulen!!
10 juni, 2004 kl. 18:40 #49393Subba555
DeltagareSkall göra en Ecu tek 3 mapp snart.
Jag har en liten fråga det är så att jag ett svajande laddtryck just nu tror ni att det blir bättre efter bara ecu tek mappningen eller behövs det något extra som håller laddtrycket stabilt.
Mvh/ Richard
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.