Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1824
    OzO
    Deltagare

      Trycker du plattan i mattan när du t.ex. ligger i 2:an så kommer ECU:n inte ge dig fullt laddtryck för att skydda motorn. Däremot om du trycker ner gasen lite långsammare men bestämt får du fullt laddtryck.

      Har du kört på CP-soppa (t.ex. 95 oktan) och byter till 98 så kan det vara läge att nollställa ECU:n för att få max effekt (samma sak gäller om du byter från 98 till boostad soppa). ECU:n lär sig under tiden.

      Men kika lite i engelska FAQ:n på http://www.sidc.co.uk/faq.htm#2.4
      Där står det en hel del matnyttigt.
      ______________________________________________
      http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p
      “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

      #47053
      ExOrdis
      Deltagare

        Eftersom jag tidigare testat racesoppa efter reset och upplevde en markant
        jämnare och dragvilligare gång har jag nu beställt ett kit ECU dash från http://www.ecutek.com. Detta för att vi ska kunna testa och jämföra olika bränslen och vad dessa påverkar hos ECU´n. Även jämförelser mellan bilar är intressant tycker jag då till exempel Öhlinar-Stefans insugsmoddade går rejält mycket bättre än min. Förhoppningsvis går det att logga vad som skiljer i givarinputs och annat.

        /Kjell

        #47054
        Evildead
        Deltagare

          En fråga till er som kört Imprezan ett tag.

          Märkte att den tvekar ibland vid pådrag, släpper upp
          så skjuter det på igen som vanligt.

          Tanka upp med 98 och dynga i en flaska booster, efter en timme i stan började den gå rejält trevligt.

          Är det så att man kanske skulle nollställa ECU:n, eller lär den sig eftersom
          de nya parametrarna jag bidrar med? ie körsätt/bränsle m.m

          -Chrille

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.