- Detta ämne har 18 svar, 1,442 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av deegan_.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2003 kl. 23:24 #2194griml0ckDeltagare
Ere du som kör den blåa? Schysst fälgar isf! dekalen är fin oxo 😀
1 juli, 2003 kl. 23:33 #50177deegan_DeltagareTackar..Jo det e jag..
Klibban retar väl alltid upp nån:)/Johan
2 juli, 2003 kl. 06:18 #50174SpeedyGTDeltagare>En ecutec2 omgång är ju smidigt,men om man sen skulle vilja
>byta turbo, ic mm så måste väl prylarna mappas om igen vad jag
>har förstått.
>Och den möjligheten finns ju inte med ecutec2..väl..då är det
>ju ecutec3 som gäller..och då en kostnad igen på runt 10k..För en TEK3 betalar du endast för tiden dom mappar bilen.
Skall inte kosta mer än 3000:-2 juli, 2003 kl. 07:09 #50164StratDeltagarePrecis. EcuTek-licensen kostar ca 8k. EcuTek 2 är en färdig map som bara laddas in medan EcuTek 3 innebär individuell programering. Som Speedy sa, byter du turbo så är det bara att fortsätta mappa 🙂
2 juli, 2003 kl. 08:43 #50171KvarnisDeltagareJag måste tyvärr avråda från ecutek och tillsmans med större turbo
Har tyvärr hört flera fall då Ecutek(eller den som mappar) inte riktigt klarar av/vill mappa för effekter över 300Bhp…
Utan vill då använda annat styrsytem…Link för 15’…:o
Kan få köpa mitt för 10′ ;):DJo just.. man behöver inte vara expert för att hålla på med link..men det underlättar om du kan lite om mappning…
sedan så lär man sig med tiden.2 juli, 2003 kl. 09:37 #50169dlehtihetDeltagareKvarnis,
T.ex John Banks på scoobynet har ju bänkat sin bil till 380 bhp baserat på ECUTek (med större turbo, etc) och med MAF i behåll så helt omöjligt kan det ju inte vara. Sen kan det ju vara mer pill förstås, men det är väl upp till de som gör jobbet hur mycket de kan om mappning??
M v h
Danne
2 juli, 2003 kl. 10:28 #50172KvarnisDeltagareDanne…380 ..nä nä 406Bhp var det ;):D
Som sagt så är det inte själv ecutek’n i sig…..
2 juli, 2003 kl. 10:55 #50175SpeedyGTDeltagare>Har tyvärr hört flera fall då Ecutek(eller den som mappar)
>inte ritigt klarar av/vill mappa för effekter över 300Bhp…
>Utan vill då använda annat styrsytem…Hmmm, jag har då över 300 och SubaruJohan har deffo över 300 :9
Det ligger inte i EcuTEK utan vem/hur man mappar den som du sa 😉2 juli, 2003 kl. 11:14 #50163SecretAgentManDeltagareVar det inte 406 på Well LAME-bänken Kvarnis? 😉 😀
Det handlar i slutänden om laddtryck (naturligtvis inverkar storlek på turbo, och kylning), luft/bränsleblandning och tändning.
Något som både Ecutek och Link klarar av.
Fördelen med Ecutek är att man behåller standardecu – vilken har sina små egenheter den med.
Linken är mera lättillgänglig (på gott och ont) för hempularen, största fördelen med den är att den inte använder LMM (ett orosmoment mindre), men samtidigt är det lite pilligt att få till det vardagliga (kallstarter, varmstarer, AC osv).Orkar man med lite pill, och är intresserad av att greja själv är Link oslagbart.
För er Ecutekaspiranter, varför inte ta en liten semesterresa ned till England?
Jag har en bekant där som kan göra underverk…
/J
2 juli, 2003 kl. 11:34 #50166PractosDeltagare>För er Ecutekaspiranter, varför inte ta en liten semesterresa
>ned till England?
>
>Jag har en bekant där som kan göra underverk…
>
>/J– funderar seriöst på det ! Vem av grabbarna syftar du på ?
/byta låda först bara…
2 juli, 2003 kl. 12:00 #50170dlehtihetDeltagare>Danne…380 ..nä nä 406Bhp var det ;):D
>
>Som sagt så är det inte själv ecutek’n i sig…..
>
>8-()
Ops, fy tusan…. Har inte kollat på scoobynet på ett tag. Inte illa. Och bitarna håller också??
M v h
Danne
2 juli, 2003 kl. 13:21 #50173KvarnisDeltagare>>För er Ecutekaspiranter, varför inte ta en liten
>semesterresa
>>ned till England?
>>
>>Jag har en bekant där som kan göra underverk…
>>
>>/J
>
>- funderar seriöst på det ! Vem av grabbarna syftar du på ?
>
>/byta låda först bara…Pat the man, the myth & the legend …antar jag ;):D
om man man nu får tag i honom + att han har tid… han ska väl få i gång sin 3.3L subba med dubbla garret :D:92 juli, 2003 kl. 14:21 #50168christopherDeltagareTek 3 kommer närmare och närmare bara “regeringen” kan förstå vitsen med att slänga 10k på bilen, som det heter “den går ju bra som den är”. 🙂
Om någon mer tänker på Tek 3 under sensommaren så PM;a mig så kanske vi kan få en bra deal med JRM.
/
(måste ha minst 280hkr för att hänga med i höst 😉 )2 juli, 2003 kl. 19:14 #50178deegan_DeltagareTja i sammanhanget så är ju det här “SMT6” med sina 3900:- klart billigast mao budgetvariant..;-)
Jag vet däremot nada om vad det är för prylar eller om det finns till subaru överhuvudtaget..Någon som har några erfarenheter?
2 juli, 2003 kl. 19:45 #50167PractosDeltagare>Tja i sammanhanget så är ju det här “SMT6” med sina 3900:-
>klart billigast mao budgetvariant..;-)
>Jag vet däremot nada om vad det är för prylar eller om det
>finns till subaru överhuvudtaget..
>
>Någon som har några erfarenheter?har för mig grabbarna på Alutech i Gävle skulle stoppa en sån i en Forrester turbo.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.