SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor ECUTEK tuning på STI-MY02 eller MY03

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2266
    LOScooby
    Deltagare

      Hej,

      Är det någon som har mappat om ECU på en STI 2002 eller 2003 mha. ECUTEK + nytt avgassystem(de-cat eller sport-cat)?

      Är nyfiken på vilken prestanda man kan förvänta sig, har läst mycket reklam ang. detta men är intresserad av hur det funkar i praktiken.

      En del tuners påstår att 320-340Hk är vad man kan förvänta men som sagt skulle uppskatta lite feedback ifrån verkligheten…

      /L-O

      #50675
      arellano
      Deltagare

        Har en STI 02 med följande.
        APS från Turbo och bakåt med racecat.
        Ecutek2 (Jrm-Racing).
        Intake standard.

        Tveksam till 320-340, har ej mätt. Men är c:a 0,3 sek snabbare
        enligt mätning med G-tech. Det känns mer som 300-310 hkr.

        Arne

        #50676
        Zacca
        Deltagare

          >Hej,
          >
          >Är det någon som har mappat om ECU på en STI 2002 eller 2003
          >mha. ECUTEK + nytt avgassystem(de-cat eller sport-cat)?
          >
          >Är nyfiken på vilken prestanda man kan förvänta sig, har läst
          >mycket reklam ang. detta men är intresserad av hur det funkar
          >i praktiken.
          >
          >En del tuners påstår att 320-340Hk är vad man kan förvänta men
          >som sagt skulle uppskatta lite feedback ifrån verkligheten…
          >
          >/L-O

          JRM gjorde en effekttest på min bil (DeltaDash-mukvarubaserad). Där fick jag 205 på hjulen. Då bilen var helt orginal på 265hp så blir effektförlusten alltså 22,64%.

          Efter att ett Ferrita-system med racekat monterats på så gjordes samma test igen. Nu hade jag 235hp på hjulen, vilket blir 304 i motorn. 39 hästar extra (38,7hp för att vara exakt). Bilen blev efter avgasbytet som en helt ny bil, mycket piggare på höga varv plus att turbokicken kommer tidigare och brutalare. Men att det skulle bli 39 hästar extra på ett avgasbyte är ju helt enormt. Efter att Ecutek-3 och filter installerats hade jag 258 vilket blir 334 på svänghjulet.

          Kontakta Rickard på JRM så fixar han till din bil.
          Undrar om man får provis på detta 😉

          zacca

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.