› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › ECUTEK
- Detta ämne har 54 svar, 5,350 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2002 kl. 20:43 #47187EvildeadDeltagare
Hej
Tyvärr, idag endast för 99/00
Kolla http://www.ecutek.com/ för mer info om kommande modeller.-Chrille
29 april, 2002 kl. 09:40 #47188EvildeadDeltagare>Hej !
>
>Finns det någon möjlighet för någon (verkstad, IM, polis,
>försäkringsbolag) att se att något är bytt?Nej, det finns inte en sula att se något. Ingen plombering bryts, samt
att kortet i boxen är ett omprogrammerat originalkort, alltså, bränslemappar, laddtrycksmappar osv osv är det enda som är ändrat. Original operativsystem och funktioner är kvar, såsom felkods-larm avläsning, ID:n stämmer med labeln på boxen osv. Det går helt enkelt inte att se.Är någon (typ) plombering
>bruten? Vad hamnar slutsumman på med frakt mm… (cirka i SEK)?
>
>mvh Mats N500 pund e draget allt som allt från kortet…har inte sett fakturan på det än, men dagens kurs ligger runt 15 spänn.
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
29 april, 2002 kl. 10:05 #47198LasseDeltagareLAST EDITED ON Apr-29-02 AT 12:05PM (GMT)
Det var billigt!!! Hoppas bara att de kommer med en version som passar till MY98 också. I och för sig känns det lockande att mappa med PossumLink också. Fördelen med det är att det finns folk i Västerås som är duktiga på det.29 april, 2002 kl. 12:34 #47189EvildeadDeltagare>LAST EDITED ON Apr-29-02 AT
>12:05 PM (GMT)
>
>Det var billigt!!! Hoppas bara att de kommer med en version som passar
>till MY98 också. I och för sig känns det lockande att mappa med
>PossumLink också. Fördelen med det är att det finns folk i Västerås
>som är duktiga på det.Är nog det bästa alternativet för en 98:a tror jag. Fördelarna är ju att du i skrivande stund kan mappa och ha kontrollen själv.
Men snart kommer Delta in-car och programvaran bli tillgänglig till EcuTek
Ett bra alternativ.Jag har fortfarande lite strul med solenoiden, snart så less på att rengöra den
så jag kanske sätter dit en Dawes bara för att stabilisera laddtrycket.
Alternativt en bättre solenoid, men jag vet inte vilken man skall välja.?-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
29 april, 2002 kl. 16:33 #47165PractosDeltagarehur är det med laddtrycksbegränsningen på lägre växlarna, fuel-cut och såna saker ?
/Henrik
29 april, 2002 kl. 16:39 #47190EvildeadDeltagare1:an 2:an laddar 1.2 bar, 3:an, 4:an och 5:an 1.25-1.3 bar
Fuelcut ligger runt 1.4 -1.5, alltså höjt en del.
jag Peakar 1.35 på 3:an o uppåt, sen e min solenoid lite wacky, jag funderar starkt på att ersätta den med en Dawes inställd på 1.25…kanske
lite snabbare spoolup, bättre mellanregister samt inga peakar.Peakarna gör ju att ECU retarderar tändningen, därför bättre mellanregister
med en Dawes.Tydligen många i UK som kombinerar en Dawes med LINK / Prodrive ECU setupperna t.ex, hur är det med er här i Svedala??
-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
29 april, 2002 kl. 17:59 #47151SecretAgentManDeltagareLinken tillsammans med lite retriktor-pill kan styra laddtrycket skapligt tillfredsställande, med en Dawes är säkerligen enklare att få en snyggare respons med – MEN….man tappar möjligheten att ställa ned trycket lite på högre varv.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
29 april, 2002 kl. 20:11 #47191EvildeadDeltagareLAST EDITED ON Apr-30-02 AT 07:51AM (GMT)
LAST EDITED ON Apr-29-02 AT 10:15 PM (GMT)>Linken tillsammans med lite retriktor-pill kan styra laddtrycket
>skapligt tillfredsställande, med en Dawes är säkerligen enklare att få
>en snyggare respons med – MEN….man tappar möjligheten att ställa ned
>trycket lite på högre varv.
>Japps, men nu hittade jag följande, bättre att knata upp till lokala
pnematik butiken och investera, jag minns mina gamla XT polare höll på med detta:http://www.autospeed.com/A_0670/P_1/article.html
Åsså uppföljaren: (länken ändrad, var samma som ovanstående tidigare)
http://www.autospeed.com/A_0685/page1.htmlTror det blir nått sånt, kan ju va kul att dokumentera ingående.
>/J
>
>Subaru – The Beauty of All Wheel Drive-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
30 april, 2002 kl. 11:27 #47192EvildeadDeltagareLAST EDITED ON Apr-30-02 AT 01:28PM (GMT)
Var och köpte detta idag, lite billigare som sagt:http://plissken.fatalunity.com/gallery/misc/impreza/boost/stuff.jpg
plus 1 meter blåslang, 190 spänn, och det är high-end prylar det där.
Tror en Dawes får på tafsen.
Killen på Näsström System där jag var, visste direkt vad det var frågan om 🙂
de brukar leverera till Ford teamet i UK dessa setup:er 😉-Chrille
3 maj, 2002 kl. 19:01 #47171LOScoobyDeltagareHej!
Är oxå sugen på att införskaffa en Tek2 i väntan på mapp-bar Delta ECU, har för tillfället en Unichip installtion men är ute efter att byta ut den mot TEK2!
Vad hade du för andra mods förutom TEK2’an ?
//L-O
4 maj, 2002 kl. 09:09 #47193EvildeadDeltagare>Hej!
>
>Är oxå sugen på att införskaffa en Tek2 i väntan på mapp-bar Delta
>ECU, har för tillfället en Unichip installtion men är ute efter att
>byta ut den mot TEK2!
>
>Vad hade du för andra mods förutom TEK2’an ?
>
>//L-OK/N konfilter, 3″ avgas, 2 dämpare, inga cattar (snart en rejs-cat)
på g: Grenrör plus uppipe och en snyggare boost-control lösning
6 maj, 2002 kl. 20:36 #47164SSEDeltagareChrille!
Noen erfaringer med den nye boost kontrollen du gjerne vil dele med oss???
Mvh Simen.
6 maj, 2002 kl. 21:57 #47194EvildeadDeltagareHej
Under utveckling fortfarande, men det går ut på följande:
Vi substraherar inte tryck från WG:n, istället lägger vi på en viss mängd tryck på andra sidan WG (membranet) genom att borra in en nippel och tillföra ’styrtryck’. Vissa WG har ett färdigt luftningshål på baksidan, bara att gänga upp det i såna fall.
Styrs enklast innifrån kupén.
Istället för att ta tryck från turbonippeln till
WG:n flyttas det till spjällhuset(anti-creep åtgärd) och restriktorn läggs på hyllan.
Det är vaacuumet under spjället som e hemlisen här.Det var i grova drag systemet, men ger absolut ingen WG krypning, samt att rätt tryck ligger redan på WG:n vid växling, detta hålls kvar med hjälp av backventilen, man har alltså rätt tryck mot WG när man kliver på nästa spett, att man sen har lång slang in till kupen och regulatorn spelar heller ingen roll, eftersom det e trycksatt hela tiden.
Går att bygga systemet med en elektrisk luftomkopplare, så man kan välja ’kärringläge’ när tanten skall på stan, då kopplar man in original solenoiden, om man vill behålla det.
Går att bygga med ställbar anti-creep, som ett tredje läge om man vill,
kanske bra framförallt under vintertid så man inte dansar i diket.Problemet som kan inträffa är om WG:n är av sämre sorten och inte är tät mot
axeln som går ut från huset. På våra gamla XT subbor funkade detta kanonbra.
Åtgärdas enklast med att täta med en packbox eller liknande.Vi har provmonterat detta och det fungerar kanonbra, men jag skall byta
mina luftomkopplare så jag kör för tillfället original.-Chrille
27 juni, 2002 kl. 09:11 #47166PractosDeltagareSåg att £££ har gott ner jmf med kronan så det blev lite billigare när jag beställde en Tek2 idag !!
/Henrik, oooh can’t wait
27 juni, 2002 kl. 09:17 #47199LasseDeltagareLAST EDITED ON Jun-27-02 AT 11:17AM (GMT)
Nån som vet om det kommer en Ecutek som passar 98:an? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.