Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 55 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #47187
    Evildead
    Deltagare

      Hej

      Tyvärr, idag endast för 99/00
      Kolla http://www.ecutek.com/ för mer info om kommande modeller.

      -Chrille

      #47188
      Evildead
      Deltagare

        >Hej !
        >
        >Finns det någon möjlighet för någon (verkstad, IM, polis,
        >försäkringsbolag) att se att något är bytt?

        Nej, det finns inte en sula att se något. Ingen plombering bryts, samt
        att kortet i boxen är ett omprogrammerat originalkort, alltså, bränslemappar, laddtrycksmappar osv osv är det enda som är ändrat. Original operativsystem och funktioner är kvar, såsom felkods-larm avläsning, ID:n stämmer med labeln på boxen osv. Det går helt enkelt inte att se.

        Är någon (typ) plombering
        >bruten? Vad hamnar slutsumman på med frakt mm… (cirka i SEK)?
        >
        >mvh Mats N

        500 pund e draget allt som allt från kortet…har inte sett fakturan på det än, men dagens kurs ligger runt 15 spänn.

        -Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa

        #47198
        Lasse
        Deltagare

          LAST EDITED ON Apr-29-02 AT 12:05PM (GMT)
          Det var billigt!!! Hoppas bara att de kommer med en version som passar till MY98 också. I och för sig känns det lockande att mappa med PossumLink också. Fördelen med det är att det finns folk i Västerås som är duktiga på det.

          #47189
          Evildead
          Deltagare

            >LAST EDITED ON Apr-29-02 AT
            >12:05 PM (GMT)

            >
            >Det var billigt!!! Hoppas bara att de kommer med en version som passar
            >till MY98 också. I och för sig känns det lockande att mappa med
            >PossumLink också. Fördelen med det är att det finns folk i Västerås
            >som är duktiga på det.

            Är nog det bästa alternativet för en 98:a tror jag. Fördelarna är ju att du i skrivande stund kan mappa och ha kontrollen själv.

            Men snart kommer Delta in-car och programvaran bli tillgänglig till EcuTek
            Ett bra alternativ.

            Jag har fortfarande lite strul med solenoiden, snart så less på att rengöra den
            så jag kanske sätter dit en Dawes bara för att stabilisera laddtrycket.
            Alternativt en bättre solenoid, men jag vet inte vilken man skall välja.?

            -Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa

            #47165
            Practos
            Deltagare

              hur är det med laddtrycksbegränsningen på lägre växlarna, fuel-cut och såna saker ?

              /Henrik

              #47190
              Evildead
              Deltagare

                1:an 2:an laddar 1.2 bar, 3:an, 4:an och 5:an 1.25-1.3 bar
                Fuelcut ligger runt 1.4 -1.5, alltså höjt en del.
                jag Peakar 1.35 på 3:an o uppåt, sen e min solenoid lite wacky, jag funderar starkt på att ersätta den med en Dawes inställd på 1.25…kanske
                lite snabbare spoolup, bättre mellanregister samt inga peakar.

                Peakarna gör ju att ECU retarderar tändningen, därför bättre mellanregister
                med en Dawes.

                Tydligen många i UK som kombinerar en Dawes med LINK / Prodrive ECU setupperna t.ex, hur är det med er här i Svedala??

                -Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa

                #47151
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Linken tillsammans med lite retriktor-pill kan styra laddtrycket skapligt tillfredsställande, med en Dawes är säkerligen enklare att få en snyggare respons med – MEN….man tappar möjligheten att ställa ned trycket lite på högre varv.

                  /J

                  Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                  #47191
                  Evildead
                  Deltagare

                    LAST EDITED ON Apr-30-02 AT 07:51AM (GMT)
                    LAST EDITED ON Apr-29-02 AT 10:15 PM (GMT)

                    >Linken tillsammans med lite retriktor-pill kan styra laddtrycket
                    >skapligt tillfredsställande, med en Dawes är säkerligen enklare att få
                    >en snyggare respons med – MEN….man tappar möjligheten att ställa ned
                    >trycket lite på högre varv.
                    >

                    Japps, men nu hittade jag följande, bättre att knata upp till lokala
                    pnematik butiken och investera, jag minns mina gamla XT polare höll på med detta:

                    http://www.autospeed.com/A_0670/P_1/article.html

                    Åsså uppföljaren: (länken ändrad, var samma som ovanstående tidigare)
                    http://www.autospeed.com/A_0685/page1.html

                    Tror det blir nått sånt, kan ju va kul att dokumentera ingående.

                    >/J
                    >
                    >Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                    -Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa

                    #47192
                    Evildead
                    Deltagare

                      LAST EDITED ON Apr-30-02 AT 01:28PM (GMT)
                      Var och köpte detta idag, lite billigare som sagt:

                      http://plissken.fatalunity.com/gallery/misc/impreza/boost/stuff.jpg

                      plus 1 meter blåslang, 190 spänn, och det är high-end prylar det där.
                      Tror en Dawes får på tafsen.
                      Killen på Näsström System där jag var, visste direkt vad det var frågan om 🙂
                      de brukar leverera till Ford teamet i UK dessa setup:er 😉

                      -Chrille

                      #47171
                      LOScooby
                      Deltagare

                        Hej!

                        Är oxå sugen på att införskaffa en Tek2 i väntan på mapp-bar Delta ECU, har för tillfället en Unichip installtion men är ute efter att byta ut den mot TEK2!

                        Vad hade du för andra mods förutom TEK2’an ?

                        //L-O

                        #47193
                        Evildead
                        Deltagare

                          >Hej!
                          >
                          >Är oxå sugen på att införskaffa en Tek2 i väntan på mapp-bar Delta
                          >ECU, har för tillfället en Unichip installtion men är ute efter att
                          >byta ut den mot TEK2!
                          >
                          >Vad hade du för andra mods förutom TEK2’an ?
                          >
                          >//L-O

                          K/N konfilter, 3″ avgas, 2 dämpare, inga cattar (snart en rejs-cat)

                          på g: Grenrör plus uppipe och en snyggare boost-control lösning

                          #47164
                          SSE
                          Deltagare

                            Chrille!

                            Noen erfaringer med den nye boost kontrollen du gjerne vil dele med oss???

                            Mvh Simen.

                            #47194
                            Evildead
                            Deltagare

                              Hej

                              Under utveckling fortfarande, men det går ut på följande:

                              Vi substraherar inte tryck från WG:n, istället lägger vi på en viss mängd tryck på andra sidan WG (membranet) genom att borra in en nippel och tillföra ‘styrtryck’. Vissa WG har ett färdigt luftningshål på baksidan, bara att gänga upp det i såna fall.

                              Styrs enklast innifrån kupén.
                              Istället för att ta tryck från turbonippeln till
                              WG:n flyttas det till spjällhuset(anti-creep åtgärd) och restriktorn läggs på hyllan.
                              Det är vaacuumet under spjället som e hemlisen här.

                              Det var i grova drag systemet, men ger absolut ingen WG krypning, samt att rätt tryck ligger redan på WG:n vid växling, detta hålls kvar med hjälp av backventilen, man har alltså rätt tryck mot WG när man kliver på nästa spett, att man sen har lång slang in till kupen och regulatorn spelar heller ingen roll, eftersom det e trycksatt hela tiden.

                              Går att bygga systemet med en elektrisk luftomkopplare, så man kan välja ‘kärringläge’ när tanten skall på stan, då kopplar man in original solenoiden, om man vill behålla det.

                              Går att bygga med ställbar anti-creep, som ett tredje läge om man vill,
                              kanske bra framförallt under vintertid så man inte dansar i diket.

                              Problemet som kan inträffa är om WG:n är av sämre sorten och inte är tät mot
                              axeln som går ut från huset. På våra gamla XT subbor funkade detta kanonbra.
                              Åtgärdas enklast med att täta med en packbox eller liknande.

                              Vi har provmonterat detta och det fungerar kanonbra, men jag skall byta
                              mina luftomkopplare så jag kör för tillfället original.

                              -Chrille

                              #47166
                              Practos
                              Deltagare

                                Såg att £££ har gott ner jmf med kronan så det blev lite billigare när jag beställde en Tek2 idag !!

                                /Henrik, oooh can’t wait

                                #47199
                                Lasse
                                Deltagare

                                  LAST EDITED ON Jun-27-02 AT 11:17AM (GMT)
                                  Nån som vet om det kommer en Ecutek som passar 98:an?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 55 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.