› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Efterlyses: Folk med cold air intakes
- Detta ämne har 28 svar, 2,119 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
23 maj, 2004 kl. 14:14 #605
Strat
DeltagareHar nyss monterat front ic och måste hitta en filterlösning som får plats. Ser ut som att APS eller AEM’s varianter kan funka. Dock skulle jag behöva en massa bilder ur olika vinklar eller kolla på plats hur det sitter. Nån som kör med en sån lösning?
23 maj, 2004 kl. 20:14 #39157Kvarnis
DeltagareOBS !!!! OBS !!! OBS !!!
Om du monterar ett APS så måste du mappa om !!!!
Du kommer med största sanolikhet att skjuta motorn annars !!!
23 maj, 2004 kl. 20:40 #39165nisse
Deltagarekollade lite på pace bilderna och fick för mig att ett blitz filter borde funka, dom är ju korta och grova. kan ju ha misstolkat de små bilderna jag hittade…
24 maj, 2004 kl. 06:38 #39166Micke81
DeltagareKöp ett Apexifilter, det ska passa. Har en kompis som kör mes fmic och just apexi.
/Micke
24 maj, 2004 kl. 07:28 #39144Strat
DeltagareTack för tipsen 🙂
Kvarnis, självklart! Vet hur känsligt det är om man pillar med luften 😉
Nisse, tror att jag måste ut i skärmen för att det ska funka. Ska kika på det iaf 🙂
Micke, kör ett apexi nu, och det är precis att huven går igen… Sitter inge vidare.
Fick tag i allan som kör ett APS. Han skulle fixa bilder 🙂
24 maj, 2004 kl. 08:02 #39169Niklas
DeltagareHan kör med APS men inte med FMIC om jag minns rätt, men det kvittar kanske. Såvidare han inte bytt nu när han ändå plockade sönder bilen i molekyler och satte ihop den igen. (Dax för Novemberkåsan för Allan eller?). Det APS-filtret som TS Motorsport monterade åt Allan satt ute i skärmen, dvs inte ett filter som sitter i motorrummet. Tyvärr har jag inga bilder på det då de monterade filtret.
24 maj, 2004 kl. 08:47 #39145Strat
DeltagareDet är ju ett sånt här: http://www.airpowersystems.com.au/wrx/airfilter.htm
Ser lovande ut, men jag vågar inte chansa igen… Äljen, du kanske är spekulant på mitt Apexi isf? Tar det samtidigt med samco kittet 😉
24 maj, 2004 kl. 09:10 #39170Niklas
Deltagare*Homer Simpsons dräggelljud*
24 maj, 2004 kl. 14:00 #39146Strat
DeltagareNågon som vet hur mycket det skiljer 99-00 och 01- när det gäller filter som monteras ute i skärmen? Det har väl nästan alla koll på va? 😛 :+
24 maj, 2004 kl. 14:32 #39167Micke81
Deltagare>OBS !!!! OBS !!! OBS !!!
>
>Om du monterar ett APS så måste du mappa om !!!!
>
>Du kommer med största sanolikhet att skjuta motorn annars
>!!!Förlåtom jag kapar tråden 🙂 Drog en paralell till subaru_daniel i detta fall. Han körde väl med aps fmic och motorn rök väl för honom.
/Micke
24 maj, 2004 kl. 15:13 #39161Wallinen
DeltagareStrat,
jag har kört med APS cai på min 00:a men har precis plockat bort det eftersom jag har svårt att få bilen mappad.
Tyvärr har jag inga foton från när det var monterat men det hoppas jag du får från Allan.
Om du skulle vara intresserad av ett begagnat så PM:a mig, kommer eventuellt sälja…För att du ska ha lite att gå på så går röret från filter till lmm i det bakre (närmast kupén) hålet i motorrummet.
Filtret sitter vinklat snett framåt/neråt i innerskärmen och det kräver att du plockar bort en grå plåtbit med hårt skumgummi på för att få plats, den har du kanske redan tagit bort när du drog rören till ic:n?Hoppas att detta hjälper en aning i alla fall.
/W
24 maj, 2004 kl. 15:28 #39147Strat
DeltagareAh, klart intresserad om du ska sälja. Om det passar dvs 😉
Hittade den här bilden i galleriet:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album05/P1010123
Om det går rakt ut ur hålet i skärmen borde det var lugnt. Om det sluttar uppåt vette tusan… Svårt! ;( 😀
24 maj, 2004 kl. 15:53 #39162Wallinen
DeltagareKikade nyss på bilden.
Ute i innerskärmen viker röret sig ner/fram, alltså mot nedre vänstra hörnet på bilden (går det att förstå vad jag menar?).
Dock lite svårt att säga exakt med vilken vinkel.Ska se om jag kan låna en digitalkamera, eftersom jag inte äger nån själv, imorgon och skicka bilder till dig hur kitet ser ut.
Lite lättare då att bilda sig en uppfattning./W
24 maj, 2004 kl. 16:07 #39148Strat
DeltagareTack, men jag vet nog hur det ser ut i skärmen. Syns ju på bilden från deras hemsida. Det kritiska är hur högt det sitter just där man skruvar i MAF-huset. Precis däröver går IC röret 🙂
24 maj, 2004 kl. 16:12 #39149Strat
DeltagareBild på hur det är arrangerat:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.