SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt eftermarknadssprut och funktion.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #860
    Wiklundh
    Deltagare

    Funderar vad som händer om man byter sprut till Gems.
    ECC:n funkar väll även fast man inte kör originalboxen?
    Är väll bara imobilizern som inte funkar om man byter sprut, eller är det något mera?

    #40911
    Kvarnis
    Deltagare

    jeep, då Imb oftast sitter i ecu’n.

    ecc’n ska funka om man inte stänger av det med sprutet dvs 🙂

    #40912
    STIred
    Deltagare

    Funderar vad som händer om man byter sprut till Gems.ECC:n funkar väll även fast man inte kör originalboxen?Är väll bara imobilizern som inte funkar om man byter sprut, eller är det något mera?

    ECC:n funkar på min iaf efter boxbyte,
    då antog jag att det var ac:n du menade med ecc(electronic climate control?)

    #40908
    Wiklundh
    Deltagare

    Jupp.

    Funderar lite på ett GEMS.

    #40913
    STIred
    Deltagare

    Var också inne på GEMS först. Kanske svårare hitta nån som är riktig duktig på mappa GEMS här i Sverige. Möjligt att jag har fel dock.

    Mapparen är nog ändå viktigast i slutändan 🙂

    Edit: har förresten tagit bilder på mätaren, ska försöka lägga ut dem inom ett par dagar

    #40909
    Wiklundh
    Deltagare

    Gött, mera mätare. 😉

    Trollspeed kan väll mappa GEMS?
    Kanske finns fler oxå?

    #40914
    AK_Impreza
    Deltagare

    eftermarknadssprut? :*

    #40907
    Strat
    Deltagare

    eftermarknadssprut? :*

    Sprut = motorstyrningselektronik, dvs huvudsakligen ecu’n. Även sensorer, kabelhärva mm kan man nog räkna dit.

    #40910
    Blocken
    Deltagare

    Gött, mera mätare. 😉 Trollspeed kan väll mappa GEMS?Kanske finns fler oxå?

    Japp japp! Visst mappar Trollspeed GEMS 🙂

    /Bläck

    Min STi

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.