Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #578
    Fimpan
    Deltagare

      Går detta på en Impreza -00:a?
      Saknar det som…

      Gjorde en sökning men fann inget.

      Någon som vet?

      #38916
      Niklas
      Deltagare

        Det fanns väl med en farthållare till Imprezan i märkestidningen som kom i brevlådan till alla ägare?

        #38907
        Janne248
        Deltagare

          Vem vill ha??????? Inte jag….

          #38917
          Niklas
          Deltagare

            >Vem vill ha??????? Inte jag….

            Bara för att du inte vill ha så kan det väl finnas någon som vill ha. Inte alla som vill ha en S201-vinge men de låter dig ha en ändå. 🙂

            /A – som skulle kunna tänka sig ha en FH som dock endast hade använts på långresorna till Dalarna och Skåne

            #38902
            SecretAgentMan
            Deltagare

              …nu är ju problemet att den markanta turboknuffen & farthållare rimmar särdeles illa.

              Jag har en kalaslösning på problemet, åk den krokigare vägen när du skall någonstans. 😉

              /J

              #38908
              Janne248
              Deltagare

                A: DU har rätt! Dumt inlägg av mig, men det känns lixom för mig att vill jag ha farthållare köp Merca el. Audi…inte GT Turbo.

                J: Bra tips!! Brukar jag göra när jag skall till Uppsala iaf! Fin fin krokig väg mellan Norberg & Sala! 🙂 Rekomenderas.

                #38914
                Fimpan
                Deltagare

                  Jag har släkt i norrland, då är det rätt skönt med farthållare.

                  Sen att andra inte vill ha det förstår jag utan problem.

                  #38910
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    >Vem vill ha??????? Inte jag….

                    Jag har upplevt problemt när man åkt hem från banträffar ….
                    man är cool lung dom första 60mil’n…men sedan så brukar jag tröttna duktigt…… å sista ~20-25 milen brukar tyvärr avverkas i ett alldeles FÖR HÖGT tempo…:(

                    Tyvärr så tror jag dom sista 20mil i fjol tog ~1&20 å då tog det en kvart igenom S-vall :o…. hade varit bra med en fart hållare så man kunnde softa lite i stället för att försöka underhålla sig i stället ;):D

                    #38906
                    Practos
                    Deltagare

                      >>Vem vill ha??????? Inte jag….
                      >
                      >Jag har upplevt problemt när man åkt hem från banträffar
                      >….
                      >man är cool lung dom första 60mil’n…men sedan så brukar jag
                      >tröttna duktigt…… å sista ~20-25 milen brukar tyvärr
                      >avverkas i ett alldeles FÖR HÖGT tempo…:(
                      >
                      >Tyvärr så tror jag dom sista 20mil i fjol tog ~1&20 å då
                      >tog det en kvart igenom S-vall :o…. hade varit bra med en
                      >fart hållare så man kunnde softa lite i stället för att
                      >försöka underhålla sig i stället ;):D

                      tok 😀

                      stanna på kaffe i Timrå nästagång 😉

                      #38912
                      Kvarnis
                      Deltagare

                        BEROR på Turbon ;):D:D….men nog lär 10psi märkas alltid…kanske inte så där våldsamt men ändå…

                        #38905
                        ExOrdis
                        Deltagare

                          Satuma perkele, tänkte inte på det. Tack Kvarnis.
                          Men är det laddtrycket märkbart överhuvudtaget
                          när plenumet korrigeras kontinuerligt?

                          #38911
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            problemet är att du har fortfarane fjädren som håller WG’n stängd tom ~8-10 psi

                            #38915
                            down_the_drain
                            Deltagare

                              hmm, vad jag har förstått så skall det gå att eftermontera en farthållare. Den skall kopplas in på samma stift på Ecu:n som en navigerings enhet.

                              /Peter

                              #38904
                              ExOrdis
                              Deltagare

                                Hmm, kom faktiskt på en lösning.
                                Lite idiotisk men fungerande.

                                Spjällmotorn ska reglera precis som på vilken farthållare som helst.
                                Däremot krävs ett tillägg för att styra ECU´n.
                                Helt enkelt, när en hastighet har “satts” elektroniskt så
                                ska Wastegate-solenoiden öppnas och förbli öppen tills farthållaren
                                kopplas ur. Då skapas inget laddtryck och regleringen av spjället kommer då att fungera precis som på vilken sugmotor som helst.
                                Utan laddtryck kommer förmodligen bränsleförbrukningen att sjunka avsevärt oxå för den som nu bryr sig om sådant.
                                Problemet är väl bara att det knappast är så lyckat att ha wastegateventilen öppen på detta sätt under så lång tid. 😉

                                /Kjell

                                >Jo det är säkert enkelt, men hur låser man gasspjället i
                                >”lagom” läge
                                >för vald hastiget och får det att automatregleras mellan säg
                                >2600-2900 rpm utan att det uppstår “boostsvaj”?
                                >
                                >/Kjell
                                >
                                >>hmm, vad jag har förstått så skall det gå att eftermontera
                                >en
                                >>farthållare. Den skall kopplas in på samma stift på Ecu:n
                                >som
                                >>en navigerings enhet.
                                >>
                                >>/Peter
                                >

                                #38903
                                ExOrdis
                                Deltagare

                                  Jo det är säkert enkelt, men hur låser man gasspjället i “lagom” läge
                                  för vald hastiget och får det att automatregleras mellan säg 2600-2900 rpm utan att det uppstår “boostsvaj”?

                                  /Kjell

                                  >hmm, vad jag har förstått så skall det gå att eftermontera en
                                  >farthållare. Den skall kopplas in på samma stift på Ecu:n som
                                  >en navigerings enhet.
                                  >
                                  >/Peter

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.