Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13465
    thomas200sx
    Deltagare

      Visst syns vi på Kinnekulle! 😉

      #129622
      Greenfin
      Deltagare

        Ordis

        Jag tävlade på 2 hjul (MTB) på söndagen så jag kände att bankörning inte
        är den bästa uppladdningen innan ett lopp.

        /Harka

        #129623
        Toni
        Deltagare

          Hej Ordis,
          Du får nog räkna med en 4-hjulsinställning per år, lämpligen på våren. Med större justeringsmån p g a Whiteline-skruvarna följer antagligen också större risk att det slår sig åt fel håll vid påkörning på trottoarkanter, stenar, genvägar i diket när du skär kurvor etc.

          Jag gjorde 4-hjulsinställning i våras och de vinklar jag hade efter vinterns körning var fel visade det sig.

          #129627
          Wiklundh
          Deltagare

            LAST EDITED ON Jul-16-02 AT 10:29AM (GMT)
            LAST EDITED ON Jul-16-02 AT 10:28 AM (GMT)

            Gick lite brett där i sista kurvan. 🙂
            Fick grus i bromsarna som försvann efter lite körning utanför banan.
            Var lite tur i oturen att jag körde av med baken och sedan lämnade banan för jag såg att corden var framme på 2 ställen på ena fram däcket. 🙁
            Därför blev det inte någon körning på eftermiddagen för mig. 🙁

            Michael W

            #129624
            ExOrdis
            Deltagare

              Jahaja!

              Efter mycket värme och lite köra var denna bankörning till ända för min del.
              Micke W, vilket uppställ! Hoppas att du klarade dig utan “blessyrer”.
              Reines kommentar i radion, “publikfriande körning!”.

              Dr J mfl öste på som vanligt, men vart tog Harka vägen?
              Kul att lite EVO bilar dök upp, men mindre roligt var att bara tre körde.
              Nu har vi iallafall en bra däckkontakt i Karlskoga vid bekymmer med punkteringar
              och grus i fälgen. 😉

              Jag hade inte vidare flyt i de få varv jag körde och det visade sig ännu en gång
              bero på camberjusteringarna bak som flyttat sig?? Med duktigt snedslitna däck som följd. Någon annan med camberljusterskruvar från Whiteline som har/haft samma problem?

              Ha en skön sommar nu, så ses vi på “Kullen” i augusti.

              #129625
              ExOrdis
              Deltagare

                >Gick lite brett där i sista kurvan. 🙂

                Nähä, säger du det! 😀 Var det max attack på 4:ans växel eller var det däcken som gav upp?

                >Fick grus i bromsarna som försvann efter lite körning utanför banan.

                Var det inte vid körningen utanför banan som gruset kom dit. 😮

                >Var lite tur i oturen att jag körde av med baken och sedan lämnade
                >banan för jag såg att corden var framme på 2 ställen på ena fram
                >däcket. 🙁
                >Därför blev det inte någon körning på eftermiddagen för mig. 🙁

                Jaja, men mer än sist och på Kinne har du förhoppningsvis bättre gummi.

                Jämför cambervinkeln på bakhjulet mellan min och Gurans….Mitt högerbak lutar
                åt samma håll som Görans vänster bak. Är det bra eller???
                Jag ledsnade rätt så fort…

                http://jerry.impreza.nu/data/impreza/bantraffar/japmeet%202002/images/119-1930_IMG.jpg

                #129626
                ExOrdis
                Deltagare

                  >Ordis
                  >
                  >Jag tävlade på 2 hjul (MTB) på söndagen så jag kände att bankörning
                  >inte
                  >är den bästa uppladdningen innan ett lopp.
                  >
                  >/Harka

                  OK, visste inte att du körde så seriöst?

                  Nå, hur gick det i loppet då? 😉

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.