› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › ehm
- Detta ämne har 13 svar, 1,004 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2003 kl. 22:32 #2044
Imp
Deltagarejag är lite smått okunnig på motorer å sådant men.. blev lite orolig när en person sa till mig att han trodde att det fans en kamrämm i imprezan. jag kolla i service boken å den va inte bytt så då undrar jag sitter det en sådan i imprezan isf när borde den bytas?
11 februari, 2003 kl. 22:49 #48857TommyA
DeltagareDet sitter en kamrem i Imprezan, och den ska bytas vid 10 000mil eller 48 månader. Tidigare om du kör som ett troll.
//T
11 februari, 2003 kl. 22:52 #48852Dawn
DeltagareDen finns, den är lång och jag har hört att den är jobbig att byta.
Tror att den skall bytas efter 48 mån eller 10000mil vilket som inträffar först.
Och så håller det på./Dawn
BUUU FÖR BPM SPORTS I UK GENOM MLS BIL OCH DÄCK I GBG!!!
Längtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod
11 februari, 2003 kl. 23:17 #48858Imp
Deltagarehe… dags å byta snart då. bilen har 4års jubileum i höst.. är det dyrt?
17 februari, 2003 kl. 10:50 #48863Tengil
DeltagareUPP
Jag vill också veta vad det kostar att byta den.
Någon måste ju ha gjort det?17 februari, 2003 kl. 11:04 #48859Mange
DeltagareMin bil fyller också 4 år snart..
Det lär ju kosta lite slantar 🙁/Mange
17 februari, 2003 kl. 13:40 #48860honkster
DeltagareRing Fürsten (Tel: 08-740 19 00) och kolla, men som sagt den skall bytas vid 10000mila service och den skall kosta ungefär lika mkt som bilen då gått…:o:o
17 februari, 2003 kl. 19:06 #48853Subba555
DeltagareÄr det ingen som har bytt den själv?
kan det vara så mkt jobbigare och byta den på våra bilar jämfört med andra?/Richard
24 februari, 2003 kl. 19:00 #48854Subbarist
DeltagareJag bytte min i Estland + lackade vingen arbetskostnad kamremsbyte + lackering av vingen = strax övet 1000 lappen har jag för mig 😀 (och, ja de gör ett bra jobb både vad det gäller lack och kamremsbyte)
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN24 februari, 2003 kl. 21:01 #48861Wanderer
DeltagareVad kostar då resan till Estland och bensinkostnaden för det eviga sökandet efter en kompetent verkstad ??
25 februari, 2003 kl. 17:00 #48855Subbarist
DeltagareNär man ändå ska dit och hälsa på släkt och vänner så kan man väl lika bra passa på eller 😉 99+ soppan på Shell kostade nån öre mindre än vad 98 gör här så att då sparade man in lite slantar på octan boostern också. sen så har min far hållit på med import och export med bilar så att det var bara och åka till hans meckar. Men för den som inte har några kontakter där är det inte att rekomendera, då får man väl tillbax bilen med en LADA motor i om man åker till fel verkstad 😀
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN26 februari, 2003 kl. 01:05 #48862Wanderer
DeltagareDå är det ju lite mer fråga om kontakter än just landet man besöker 🙂
26 februari, 2003 kl. 15:56 #48856Subbarist
DeltagareNja, det är ju en aningen lägre lönekostnad för verkstäderna där så att arbetskostnaden blir ju grymmt mycket billigare än här. Dock så kan reservdelarna vara billigare att köpa här än där. Heldags jobb sår man nog pröjsa 300-1000SEK.
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN10 juni, 2004 kl. 18:40 #48851ExOrdis
DeltagareEgentligen inte, men kruxet är väl att den är dubbelt så lång
som på ”vanliga” radfyror. Därför är det viktigt att inte
snåla med spännrullarna. Bara remmen kostar under 1000:-
på Mekonomen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.