SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor EJ20 vevaxel skev?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Abbe
    Deltagare

Fick vevlagerras på treans cylinder för nån vecka sen, så nu har jag rivit ner motorn och konstaterat att lagret hade skadat vevaxeln.
      Skickade in vevaxeln för slipning av vevlagerbanorna men fick då reda på att axeln va skev..
      Men ja kan inte redigt förstå hur en så kort och femlagrad axel kan bli skev utan att det syns något på ramlager eller något annat runt om.
      Är det så att axlarna ”blir” skeva när man plockar ur dom men att dom sedan böjer tillbaka sej när man sätter i dem i blocket igen och att de är normalt?

Hoppas någon här vet mer än mej för ja tycker att axeln ser skör ut så att de nästan skulle kunna vara möjligt…

Axeln är 2 tiondelar ”högre” på mitten..

tacksam för svar

/abbe

SecretAgentMan
      Deltagare

Nä…den skall allt vara rak å fin. 🙂 Så det har nog varit gedigen misshandel av den veven (de pallar massor med pulver).

Köp en ny sti-vev från staterna, ”billigt” och bra.

Abbe
        Deltagare

Men då känns det ju ännu skummare att den är skev för den har suttit i en orginal GT -00 som gått ca 18500 mil….

Någon som vet nån ”billig” sida som sälger vevar?
          Har hittat en ny på ebay för ca 10500:- hem till dörren.
          Eller om man ska slå på stort och stroka motorn till en 2.2 :9

Kvarnis
          Deltagare

Det fixar Mark på ravspec han har lager m.m oxå, hälsa från mig 🙂
            byt kolvar och typ eagle stakar så har du botten del som tål ordentligt me effekt 🙂

SecretAgentMan
            Deltagare

Uj…jag tror jag slantade en 300-något dollar för en sti-vev från Mark på Ravspec som kvarngren tipsar om här. 😀

Kvarnis
              Deltagare

Uj…jag tror jag slantade en 300-något dollar för en sti-vev från Mark på Ravspec som kvarngren tipsar om här. 😀

Precis 😀

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.