Du kan inte bara haft batteriet bortkopplat under 5 månader. Du måste ha gjort något annat också. Har du provat att ladda upp batteriet innan inkoppling;)
Om du har kopplat in en annan ratt skall airbagen kopplas enklast bort via ett motstånd. Varför inte tutan fungerar borde vara trubbel med jorden alt. kontaktrullen som är paj. Pos.ljusen har jag inget vettigt svar på.
Jo, jag gjorde den klassikern med parkeringsljusknappen, det var den som var intryckt. Men jag har får fortfarande inte fram någon ström till tutan och jag hajjar inte byglingen till airbagen. Kan jag ha förstört nåt när jag bytte ratt? FINNS DET NÅN SOM KAN HJÄLPA MIG MED DETTA ? förutom detta så var det en så skön känsla att ta fram bilen och gasa lite, nu skall sparco stolarna in.
tutan är ju bara två kablar? när man sammanför dom så ska det ju tuta!? annars är det väl bara att kolla upp kablaget! hade lite problem att få mitt nav å jorda…
ang airbag lampan så är det bara att trycka dit motståndet och eltekjpa lite runt. Lyser lampan så ta upp det hela och se så att du har tryckt ner det ordentligt…glöm inte att nolla ecu:n så att lampan slocknar.
Det finns mycket info om hur man kan nolla ECU:n i forumet. Ett av sätten har du själv praktiserat genom att koppla ur batteriet ;). Det finns också några lösa kablar som kan kopplas ihop under rattstången, men som sagt mer info finns i forumet…du får göra en sökning.
Kopplade på batteriet idag efter 5 månaders avställning och naturligtvis har jag fattat fel var och hur man byglar airbagen så lampan slocknar och tutan funkade inte heller + att positionsljusen lyser även om man ”stänger av dem”.
Vore tacksam om Ni som fattar bättre kan hjälpa mig.