- Detta ämne har 9 svar, 1,082 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
7 november, 2002 kl. 09:10 #1953omarDeltagare
Coolt!
Själv så hämtade jag min bil för en vecka sen från Prospeed,med Dogboxen monterad 🙂
Den låter riktigt fint speciellt när man får i 3:an och 4:an.
Lite knepig att lära sig men man kan den efter några dagar.
Jag ska bara byta ut oljan som sitter i den till Omega olja(DYR!!) sen ska jag ut och mäta Gtech tider.
Hur e din utväxling på dreven? Orginal?
Mvh Omar7 november, 2002 kl. 09:56 #48206PractosDeltagarevar det dyrt från Bpm ?
7 november, 2002 kl. 10:34 #48207DawnDeltagareLAST EDITED ON Nov-07-02 AT 11:41AM (GMT)
Kul med rakskuret. En liten fråga bara, är det något starkare än orginal i material eller nåt sånt? Det liknar orginal, fast rakt…Förresten det verkar som om några har fått sina lådor uppgraderade nu eller får framöver. Det vore kul att titta, känna, höra lite på det olika typerna. Själv kör jag ju med drevsats från TRP.
/Dawn
http://smilies.networkessence.net/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!7 november, 2002 kl. 18:21 #48209omarDeltagareMin låda e också från TRP,men de tillverkas av Sam chalak både dogboxen och synkade som DAWN kör med.Det som e bättre med dogboxen e att den håller för mer+ att man kan krossväxla och vinna tid på det.
Jag var ute och testade G-tech men spann bort hela ettan,jag fick 5.06s
Dåligt fäste även om jag har 225 breda gummi på.7 november, 2002 kl. 19:48 #48208DawnDeltagareLAST EDITED ON Nov-07-02 AT 08:56PM (GMT)
Ja jag valde den synkade. De sa att det var ett bättre alternativ om man har bilen för dagligt bruk, och det gör jag ju. Min låda håller ju ändå för 400 hk och mycket våldande, så det räcker för mig. Tiden du spar på att krossväxla, det kunde bli kul att jämföra. Fast dogboxen har väl en skön sång i de första fyra antar jag…
Bra att vi har valt olika./Dawn
http://smilies.networkessence.net/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!7 november, 2002 kl. 20:12 #48202OzODeltagarehttp://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/ruinkai/coolgleamA.gif Skall bli kul att se din kärra till sommaren!
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif“It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
7 november, 2002 kl. 20:30 #48210omarDeltagareOm jag ska vara riktigt ärlig så e de inte pga krossväxlandet eller att den e rakskuren jag valde denna drevsatsen,de e för att jag har ingen lust att lägga mera pengar på växellådor (det har blivit några stycken nu).
Jag har hört mycket gott om Chalaks synkade drevsats.Ettan ska tydligen vara lika grov som i Dogboxen.Så de bara att SLÄPPA kopplingen! 🙂
Kan hålla med om att bygger man en “daily driver” så väljer man hellre nåt annat än dogbox.
ALS en har också vaknat på bilen sen jag fick i nya aggregatet,avgashuset e större än i orginal agget och det KÄNNS när man kör med ALS en på.Anywayzz… ska ut och prova mera imorn får se om man får mera grepp då 🙂
Mvh Omar18 november, 2003 kl. 20:32 #48203SVARTENDeltagareNu är äntligen drivlinan komplett med en riktig låda från BPM, se och njut:D
/Svarten
18 november, 2003 kl. 20:32 #48204SVARTENDeltagareSvårt att se på bilderna, men kuggarna är duktigt mycket kraftigare är original. Även materialet skall vara av en annan kaliber.
Utväxlingen har jag inte fått papper på ännu, men enligt uppgift så skall 5:an vara högre annars ganska lik originalutväxling. Jag skall mest satsa på bankörning och ej stripp, kanske det blir ändring på det efter vinterns godis:D
/Svarten
16 mars, 2004 kl. 13:07 #48205WiklundhDeltagareMumma.
/Michael
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.