Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #39751
    tendency
    Deltagare

      Blev lite förvånad när jag själv räknade ut hur mkt min GT kombi MY99 hade dragit efter repan Surahammar-Sälen-Trysil-Sälen-Surahammar i januari.
      Med fullpackat bagageutrymme och 4 personer (inkl mig) hamnade L/MIL på 0.96. Körde rätt lugnt, gjorde dock några utsvävningar utan packning när vi var i Sälen när det fortfarande var snö på vägarna! 😀


      Blåklumpen – Surahammars andra skräck

      #39734
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Denna hade jag missat att uppdatera…om jag inte minns fel gick silverpilen på 0,84 Västerås – Övik med isdäck i baksätet. 😀

        /J

        #39748
        rallymarkus
        Deltagare

          rena sparbössorna vi åker runt i:D

          men min sparar inte längre, ligger konstant nu på ca 1,8liter milen..
          Dumt o ha tillgång till 2 isbanor:)
          blir några varv varje kväll/dag då man e hemma i jokkmokk..

          #39749
          rallymarkus
          Deltagare

            2,3liter

            #39741
            Lefty
            Deltagare

              Låg på 2,5liter/milen efter lite iskörning :).. eller hrm okej de var bara iskörning 😀

              #39738
              Manor
              Deltagare

                Mitt “rekord” är 0.75 l/mil mellan Stockholm och Sundsvall…och då gick det sakta :)..

                mvh Mats N (GT-99)

                #39737
                Janne248
                Deltagare

                  Med min GT har jag lyckas kört halvsnålt ett par gånger.

                  I sommras på (tunga) 18″ hjul lyckades jag på långköring köra med 0.82, 0.83 & 0.84 l/mil (c:a 50 mil mellan varje tankning)

                  Och nu med vinter hjul (std 16″) lyckades jag på långköring köra med 0.86, 0.86 & 0.82 l/mil (55, 38 & 48 mil på varje tankning)

                  Men det gäller att hålla laddtryckmätaren under 0 och varvräknaren under 3000 rpm. Men det är tråkigt att köra så 🙁

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.