Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #681
    rallymarkus
    Deltagare

      Ja jag körde hem bilen igår från sthlm till jokkmokk så jag lunkade på i skyltarnas fart + lite moms på 110väg..(ca 120) så det gick i skaplig fart..
      Men chocken kom då jag tankade… 0,82 liter milen!!

      O sen nästa gång jag spolade fullt så hade den dragit 0,86!!

      men då jag började närma mig jokkmokk så återgick allt till det normala igen (vart ju halt:D )

      #39740
      modulated
      Deltagare

        Kul att går att köra snålt med STI oxå. 😀

        // Patrick P – har åkt .85 med en GT.

        Regionsansvarig Västerås

        #39750
        Larry
        Deltagare

          Intressant! Har varit nere på 0.9 en å annan gång… Underlättar
          mycket med laddtrycksmätare har jag märkt, bl a i uppförsbackar.
          Den ger liksom den där indikationen att
          “nubörjamotornsnartdrickahurmycketsomhelst!” 😮
          En investering som har sparat mig många kronor! Sen är det klart att
          den är rätt intressant vid andra tillfällen än soppabesparing oxå! }(
          /Larry

          #39731
          SecretAgentMan
          Deltagare

            …huga, själv såg man 2,9 / mil efter Superstagekörningen. 😀 😉

            /J – snittar 1,1 i blandad (normal, med halvtung gasfot emellanåt) körning i Silverpilen.

            #39739
            Kvarnis
            Deltagare

              hmm låg väl på ca 1.3 tidigare…tyvärr så har den nya motorn å turbon inte visat sig från sin bästa sida…ligger nog på 1.5L/mil> nu mera ….:o 😀

              #39745
              rallymarkus
              Deltagare

                Och dessutom så körde jag med vinterdäck o följde trafikrytmen.. men utan ac:n inkopplad.
                men snittförbrukningen totalt ligger nog mellan ca 1 liter till 1,3 ungefär. men det är ju kul o veta att de går att köra snålt:)
                (min förra bil seaten 1,8t o 4wd lyckades jag aldrig o få den o ta så lite)

                #39742
                Groover
                Deltagare

                  Körde lite Eco-driving ner till V-ås och åter i lördags och fick
                  0,84 l/mil (skyltar + (5-10))med WRX-03. Verkar som att den drar mindre med vinterpuckar:-(
                  Vid “normal” }( blandad körning brukar det bli 1,05-1,10

                  Den som ingen turbo har…
                  han får åka utan bar….

                  #39735
                  Perra
                  Deltagare

                    Själv har jag aldrig lyckats komma under 1 liter/mil förrän senaste tankningen! Då jädrar blev det en kanonnotering! Eller vad sägs om 0,9975 l/mil! 😀 😀 Jaja, ingen har sagt att man måste avrunda eller använda bara 2 decimaler… 😛 :+

                    /P

                    #39746
                    rallymarkus
                    Deltagare

                      ja nu då jag tankade hemma så hade den tagit lite mer… bara endast ca 1,65liter milen.. men kul var det:)

                      #39747
                      rallymarkus
                      Deltagare

                        1,84:D
                        tänk vad lite snö o halka kan göra…

                        #39743
                        Groover
                        Deltagare

                          Noteringen 0,82 l/mil…. är du säker på att det inte var skotern;)

                          Vi skall se vad långturen upp till Kvarnis kan ge för notering (tänkte ligga i snålsuget bakom Blocken)

                          5 är högre än blå, men mindre än silver som är grönare än svart som är flest……

                          #39736
                          Blocken
                          Deltagare

                            >Vi skall se vad långturen upp till Kvarnis kan ge för notering
                            >(tänkte ligga i snålsuget bakom Blocken)

                            …har inte du en reJält Grrrooooov dragkrok som man kan få åka snöre efter? ;):+

                            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album205/grrrooover_drar_block_till_ovik_2005.jpg

                            /SnålBlock

                            Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

                            #39744
                            Groover
                            Deltagare

                              Drrrrrrag-krrrroook !!! Självklart, jag låter den sitta på så kan vi lätt ordna så att Rally-M´s snålnotering blir slagen:D
                              Glöm inte hajskinnsdräkten.

                              5 är högre än blå, men mindre än silver som är grönare än svart som är flest……:D

                              #39732
                              SecretAgentMan
                              Deltagare

                                Har nytt personligt rekord i snålkörning – 0,91 drog Silverpilen upp till Sälen och tillbaka till Malung i julas…det med lite bus på stora parkeringen vid Hundfjället (men det gick i jämna 100 hela vägen annars i stort sett). 😀

                                /J

                                #39733
                                SecretAgentMan
                                Deltagare

                                  *dubbelpost*

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.