• Detta ämne har 174 svar, 22,411 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av edbe.
Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 175 totalt)
  • Författare
    Björk
    Deltagare

riktigt surt! Hade in en bil från tidigt -90 för omlackering av bakskärmen just och det syntes typ ingenting, mer än att den va blankare å finare. Hoppas det ordnar sig.

Björk
      Deltagare

riktigt surt! Hade in en bil från tidigt -90 för omlackering av bakskärmen just och det syntes typ ingenting, mer än att den va blankare å finare. Hoppas det ordnar sig.

ojj råkade dubbelposta..

Mumin
        Deltagare

Ewww synd där.. dock tycker jag att lackeraren borde göra prover/tester mäta lackens skick samt nyanns inte bara färgkod och spruta på. Och rutan, det blev ju bläh men förstår inte att a-stolpen kan poppa ut så mycket efter rutbyte. Bara att gå tillbaka och gnälla.. ge dig inte vad dom än säger.. isf säger du typ lacka om hela bilen. jag betalat ENBART färgen och inte jobbet, och att det ska vara bra gjort!

edbe
          Deltagare

Tror jag har kommit överens med lackeraren. Han lackar om resterande 3 dörrar samt skärmarna fram i samma färg som det övriga han har lackat för 2000kr. Är detta ett rimligt pris? Enligt honom så är det vad materialet går på. Jag funderar på att godkänna det om han även tar bakluckan eftersom den är det enda som är kvar med den “gamla” färgen. Kanske borde be om kofångare när jag ändå håller på 😛

Edit: glassnubben får ta sig en titt på rutan också och fixa till det där, inget jag kommer acceptera när rutbytet ändå gick på 2000 i självrisk!

shit vad det ska va struligt att få en fin bil om man inte gör allt själv! nästa gång köper jag en ny från fabrik! 😀

johan_gt
            Deltagare

Tror jag har kommit överens med lackeraren. Han lackar om resterande 3 dörrar samt skärmarna fram i samma färg som det övriga han har lackat för 2000kr. Är detta ett rimligt pris? Enligt honom så är det vad materialet går på. Jag funderar på att godkänna det om han även tar bakluckan eftersom den är det enda som är kvar med den “gamla” färgen. Kanske borde be om kofångare när jag ändå håller på 😛

Edit: glassnubben får ta sig en titt på rutan också och fixa till det där, inget jag kommer acceptera när rutbytet ändå gick på 2000 i självrisk!

shit vad det ska va struligt att få en fin bil om man inte gör allt själv! nästa gång köper jag en ny från fabrik! 😀

Ja 2000 kr låter riktigt bra. Jag fick 4500 kr som pris och då ska jag slipa samt montera ner alla fyra dörrarna.

edbe
              Deltagare

Ja 2000 kr låter riktigt bra. Jag fick 4500 kr som pris och då ska jag slipa samt montera ner alla fyra dörrarna.

visst är det ett bra pris om det var det vi hade kommit överens om i början. nu har jag ju redan betalat honom “fullt” pris för ett jobb och måste nu betala ännu mer för nånting jag egentligen inte behövde.

men den blir förhoppningsvis som ny efter det här kalaset 😛

edbe
                Deltagare

Ok, har varit en lång vinter med en massa annat tjafs så jag har inte hunnit vara så aktiv på forumet…

Blev klar med skolan, gift mig, fått jobb, flyttat ner till lund och lackat om resten av bilen senaste månaden och nu står bilstackarn avställd hos brorsan i Sundsvall tills jag har möjlighet och tid att hämta den.

Jag har i alla fall hunnit köra en del i vinter och bl.a. Brännt lite bensin på en frusen sjö. Grymt kul!

Återkommer med lite bilder…

edbe
                  Deltagare

Vintervägar i ume

edbe
                    Deltagare

Film från första isåkningen 🙂 grymt kul men man känner ju att isdäck skulle öka känslan (och farten) betydligt…

http://www.youtube.com/watch?v=dhAku8KOLos

JohanSTI
                      Deltagare

Film från första isåkningen 🙂 grymt kul men man känner ju att isdäck skulle öka känslan (och farten) betydligt…

http://www.youtube.com/watch?v=dhAku8KOLos

Bra film! Ser kul ut, men jag förstår inte varför 50cent dunket skulle passa en film som denna? hehehehe

edbe
                        Deltagare

Haha, det är inte 50cent 🙂

edbe
                          Deltagare

Låter kul med iskörning, men håller med Johan om musiken, orkade bara kolla ca 20 sekunder innan jag började bli spyfärdig på den där bling bling gangster popen. 🙂 Bilen låter ju fint så skippa musik nästa gång är mitt tips! 🙂

Förstår att du vill höra ljuva ljudet av min Impreza när din egen bara står i garaget 😉 ska tänka på det till nästa gång 🙂

berne
                            Deltagare

Förstår att du vill höra ljuva ljudet av min Impreza när din egen bara står i garaget 😉 ska tänka på det till nästa gång 🙂

edbe VS oskar 1-0 hehehhehe

edbe
                              Deltagare

Har nu fått klart från försäkringsbolaget att dom står för den skada som jag fått på fronten pga av en mindre kontrollerad sladd i rondell av Volvo 740 rallyförare.

Ska bara välja ut rätt verkstad i Sundsvall att byta stötfångaren samt beställa nu läpp.

Angående läppen vet jag inte hur dom brukar se på det…den blev inte skadad av kollisionen men det är ju svårt att veta hur lätt det är att ta bort den från gamla fronten. Vill ju helst att allt byts och görs snyggt på en gång när dom ändå håller på!

Ett alternativ är ju att köra läppstift men vill inte ångra mig sen :p

Har redan kollat att Subaru kan ta hem sti läpp för 1700kr, även om levers adagio är osäkert pga Japan oroligheterna.

edbe
                                Deltagare

LäppFRITT ska det stå inget annat 🙂 autocorrect ftw!

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 175 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.