Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #839
    down_the_drain
    Deltagare

      Om det är pulsen för tex farthållaren eller navi så TROR jag att det var stift 34 på ecu:n.Kommer inte ihåg riktigt, var ett tag sen jag pulade in min navigering. Men annars så är det väldigt enkelt att ringa vilken subbameck som helst o fråga…

      /P

      #40720
      fruktis
      Deltagare

        jopp, tack så mkt.. vet du vart ECU:n sitter så vill jag gärna veta det också.. jag kollade igenom hela bilen utan resultat… har kollat under handsfacket, bakom , mitten av bilen bakom radion (inte mkt sikt) och under mätarna på förarsidan… hittade ingenting som liknade en ECU…

        #40716
        simo
        Deltagare

          Prova under mattan på passagerarsidan 😉

          /U

          #40721
          fruktis
          Deltagare

            härligt.. du räddade just min eftermiddag och kväll.. haf så tråkigt nuj*klar blire mecka av.. !!!

            #40713
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Skall du klippa tåtar, löd ordentligt och använd krympslang, inga sockerbitar eller scotchlock där nere (för då kommer jag och rycker dig i örat! :D).

              Linkmanualerna har ett bra kopplingsschema över kablaget in i ecu:n (hittas här http://www.link-electro.co.nz/possumlink.html).

              /J

              #40722
              fruktis
              Deltagare

                hehe jorå när jag hittat rätt så löds det och så.. tyvärr hittade jag inte rätt

                Jag fick ju fatt på den vita sladden från växellådan iafalla som ger signal.. men det funkade inte till interfacet till trippen som ska ta emot signalen.. vilket va mkt synd.. frågan är.. måste jag ha signalen från ECU–> hastighets mätaren kanske.. eller måste jag ha annat interface.. vem veT ?

                edit:

                frågan e – är jag ute efter signalen från växellådan till ECU.. .eller är det signalen efter ECU till hastighetsmätaren…

                till Toyota RAV4:an vette fan .. där fick jag färgen på sladden av självaste Arne som gjort coralba… så det gick lätt.. nu e det lite svårare !

                #40714
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  I linkmanualerna jag länkade till har du kopplingsschema över kontakterna vid ecu:n, där borde du ha det du letar efter – kolla med tillverkaren vad det är de vill mata utrustningen med.

                  /J

                  #40723
                  fruktis
                  Deltagare

                    härligt.. men tror du jag hittar… nej.. kollade allt jhu. ?

                    #40715
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Läs tråden från början så hittar du länken till possumlinkmanualerna – uppradade med ett par olika varianter beroende på årsmodell i pdf-format.

                      Tanka ned, läs och begrunda. 😀

                      Så svårt var det inte va?

                      /J

                      #40717
                      Manor
                      Deltagare

                        jo jag tankade ner alla men.. hittade ingen info i dokumenten men. aja jag ska kolla mer..Men du.. en grej med imprezan, misstänker jag e så blåst alltsåMätaren står på 7500 mil men naturligtvis ingen servicebok för hade varit inbrott “yeah right”Upptäckte det går att dra ut kontakten som sitter på växellådan så går inte mätaren frammåt, det enda som inte fungerar är fönsterhissar, tackluckan och blinkers, hastighetsmätare och varvräknare…DVS… man kan ju aldrig lita på milen asså, kontakten sitter ju så lätt man behöver bara stick ner armen och dra ut..

                        1. Vem köper en specifik Impreza när han “vet” att han blivit lurad iom att serviceboken saknas.
                        2. Vem f-n vill åka omkring i en Impreza utan hastighetsmätare, varvräknare, fönsterhissar, tacklucka och framför allt BLINKERS…och detta för att eventuellt tjäna några ynkliga kronor vid en eventuellt framtida försäljning?
                        3. Vem kör järnet på backen?
                        4. Vem klagar på det mesta gällande sin Impreza?

                        SSi är till för:
                        – Främja intresset för Subaru Impreza, med speciell tonvikt på turbomodeller.
                        – Verka för bevarandet av Subaru Impreza.
                        – Sprida kunskaper om Subaru Impreza.
                        -På olika sätt främja bättre ekonomiska möjligheter för medlemmarna att äga och bruka Subaru Impreza.

                        Skärpning Fruktis, försök att njuta av ditt bilköp istället för att bara “gnälla”.

                        mvh Mats N

                        #40718
                        Manor
                        Deltagare

                          …pust…fler kommentarer är överflödiga :(.

                          mvh Mats N

                          #40719
                          fruktis
                          Deltagare

                            Hej, skulle koppla in Coralba C-giant idag… försökte ta signalen till interfacet från Sladden som går från växellådan in i kupen som förser själva “boxen” alltså datorn i bilen med signaler för hastighetsmätaren… funkade INTE… hade inte nån större förhoppning heller, men man måste ju pröva det enklaste först!

                            Så jag undrar om nån har nån aning om vart själva modulen för motorstyrningen och allting sitter i impreza GT -00… hittar jag den hittar jag nog också rätt sladd att ta impulserna ifrån till trippmätaren… har gjort samma sak på en RAV4.. interfacet borde passa till subaru också tycker jag.. nån som vet mer om coralba än jag kanske kan bringa ljus över den saken ??

                            PS.. köpte ljusbox för 1500 spänn i glasfiber.. från mocomp.. kanon !

                            #40724
                            fruktis
                            Deltagare

                              jo jag tankade ner alla men.. hittade ingen info i dokumenten men. aja jag ska kolla mer..

                              Men du.. en grej med imprezan, misstänker jag e så blåst alltså

                              Mätaren står på 7500 mil men naturligtvis ingen servicebok för hade varit inbrott “yeah right”
                              Upptäckte det går att dra ut kontakten som sitter på växellådan så går inte mätaren frammåt, det enda som inte fungerar är fönsterhissar, tackluckan och blinkers, hastighetsmätare och varvräknare…

                              DVS… man kan ju aldrig lita på milen asså, kontakten sitter ju så lätt man behöver bara stick ner armen och dra ut..

                              #40725
                              fruktis
                              Deltagare

                                Äre nån som vill köpa impreza billigt ?

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.