SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Extramätare i A-stolpe slocknar

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Jag har två extra mätare i a-stolpen (laddtryck och olje temp)
      Ikväll när det va mörkt så testade jag helljusen och märker att både mätarna dör av, det enda jag kan komma på är att förra ägaren har kopplat dessa till strömkabeln till tillslag på extraljus spaken.
      Men vart annars kan man dra dessa? och hur mkt jobb är det att dra om kablarna?

//.zip

RXY430
      Deltagare

Jag kopplade in min bredbandslambda i iso kablaget till stereon nu i veckan i samband med att jag rev lite i inredningen.

Vidare svårt är det ju inte, lirka loss stereon och krångla fram strömkabeln från mätaren fram till stereon så är det bara att koppla sen…

Adam K
        Deltagare

Troligen har kabeln för belysning i mätarna kopplats till halvljuskabeln. Så blev det gjort på min bil, då slocknar extramätarbelysningen också då ljuset är av eller på parkeringsljus.
          En lösning är att koppla belysningen till tändningen, cigarettändaruttaget eller till stereoplussen. Då kommer de ha belysning hela tiden, men det gör väl inget?

Jag har Defigrejer med svart tavla som kräver belysning hela tiden så för mig är det lätt 🙂 Å styrkan reglerar jag med knapparna på Control-unit’en…

.zip
          Deltagare

Det jag vill ha är att när tändningen åker på så ska mätarna fungera/lysa, när jag vrider av tändningen så ska naturligtvis mätarna slockna.

Hur blir det om jag kopplar in dom kabeln till cd:n? Ligger det inte ström på den kabeln hela tiden, även när tändningen är av?
            Och om jag kopplar in dom på dimljusen så fungerar dom väl inte förän man slår på dimljusen?

Tack för alla svar
            //Mecca

Mats
            Deltagare

Du kopplar ju in den på den + tåt som har ström när du vrider på belysnigen. Stänger du av belysningen så slocknar mätarna också. Bara o ta fram testmejseln o pröva sig fram.

Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

down_the_drain
              Deltagare

brukar normalt sett va den röda kabel som är 12v tändningen, gul 12v minne.

/P

.zip
                Deltagare

Du kopplar ju in den på den + tåt som har ström när du vrider på belysnigen. Stänger du av belysningen så slocknar mätarna också. Bara o ta fram testmejseln o pröva sig fram.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Jag vrider aldrig på eller av belysningen på min bil, utan det sköts automatiskt.

//.zip

Mats
                  Deltagare

Men om du vrider av på spaken så slocknar dem även när bilen är igång. Det var det jag menade.

Mats GBG
                    Regionsansvarig Göteborg

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.