Jag har två extra mätare i a-stolpen (laddtryck och olje temp)
Ikväll när det va mörkt så testade jag helljusen och märker att både mätarna dör av, det enda jag kan komma på är att förra ägaren har kopplat dessa till strömkabeln till tillslag på extraljus spaken.
Men vart annars kan man dra dessa? och hur mkt jobb är det att dra om kablarna?
Troligen har kabeln för belysning i mätarna kopplats till halvljuskabeln. Så blev det gjort på min bil, då slocknar extramätarbelysningen också då ljuset är av eller på parkeringsljus.
En lösning är att koppla belysningen till tändningen, cigarettändaruttaget eller till stereoplussen. Då kommer de ha belysning hela tiden, men det gör väl inget?
Jag har Defigrejer med svart tavla som kräver belysning hela tiden så för mig är det lätt 🙂 Å styrkan reglerar jag med knapparna på Control-unit’en…
Det jag vill ha är att när tändningen åker på så ska mätarna fungera/lysa, när jag vrider av tändningen så ska naturligtvis mätarna slockna.
Hur blir det om jag kopplar in dom kabeln till cd:n? Ligger det inte ström på den kabeln hela tiden, även när tändningen är av?
Och om jag kopplar in dom på dimljusen så fungerar dom väl inte förän man slår på dimljusen?
Du kopplar ju in den på den + tåt som har ström när du vrider på belysnigen. Stänger du av belysningen så slocknar mätarna också. Bara o ta fram testmejseln o pröva sig fram.
Du kopplar ju in den på den + tåt som har ström när du vrider på belysnigen. Stänger du av belysningen så slocknar mätarna också. Bara o ta fram testmejseln o pröva sig fram.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Jag vrider aldrig på eller av belysningen på min bil, utan det sköts automatiskt.