Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22131
    dyngrak
    Deltagare

      Hej!

      Funderar på att köpa en Subaru Legacy Spec.B årsmodell 2005. Jag har håller förnärvarnde på att säkerställa vilken utrustning som är standard respektive tillval på nämnda modell.

      Stämmer det att det inte gick att få xenon (eller bi-xenon) till årsmodell 2005?

      Hur är det med parkeringssenosor samt regnsensor, var det möjligt att välja till Spec.B?

      Till sist undrar jag om någon vet vilken lastvolym det är i Spec.B kombi, har läst att det är 440 liter för sedanen, men gäller det även för kombimodellen?

      Mvh
      // Fredrik

      #190408
      Lt Dan
      Deltagare

        Hej!Funderar på att köpa en Subaru Legacy Spec.B årsmodell 2005. Jag har håller förnärvarnde på att säkerställa vilken utrustning som är standard respektive tillval på nämnda modell. Stämmer det att det inte gick att få xenon (eller bi-xenon) till årsmodell 2005?Hur är det med parkeringssenosor samt regnsensor, var det möjligt att välja till Spec.B?Till sist undrar jag om någon vet vilken lastvolym det är i Spec.B kombi, har läst att det är 440 liter för sedanen, men gäller det även för kombimodellen?Mvh// Fredrik

        Ingen xenon. Inte ens som tillval.
        Regnsensor. Ej tillval
        Parkeringssensor. Som tillval
        Lastvolym med baksäte nerfällt 1694 liter

        /Dan

        #190411
        dyngrak
        Deltagare

          Tack för svaret Dan!

          Synd att Subaru snålade på “premium utrustningen” 🙁
          Regnsensor är kanske inte helt nödvändigt men xenon borde väl ha funnits som tillval i alla fall… Det går ju dock att lösa i efterhand om man vill 😉

          Dan, vet du även vilken lastvolymen är utan nedfällt baksäte?

          Ha de bra
          // Fredrik

          #190409
          Lt Dan
          Deltagare

            Tack för svaret Dan!Synd att Subaru snålade på “premium utrustningen” :-(Regnsensor är kanske inte helt nödvändigt men xenon borde väl ha funnits som tillval i alla fall… Det går ju dock att lösa i efterhand om man vill 😉 Dan, vet du även vilken lastvolymen är utan nedfällt baksäte?Ha de bra// Fredrik

            Så lite 🙂
            Ja konstigt e det att det inte sitter xenon på legacyn när det nu sitter på både Imprezan och Forestern.

            Volymen vid nedfällt baksäte står på subaru.se men det stod inget om uppfällt säte konsigt nog. Prata med en återförsäljare.

            /Dan

            #190412
            dyngrak
            Deltagare

              Ja, det är både synd och märkligt att Subaru inte har utrustat Legacyn (speciellt Spec.B) med xenon. Problemet går väl dock att lösa genom att montera en bi-xenon sats i efterhand men det gillar väl de inte på besiktningen…

              På min BMW monterade jag en extraljusramp med 5 små lampor, det blev faktiskt både snyggt och effektivt, tyvärr så var det någon “snål faan” som stal rampen av mig efter tre veckor så får jag välja så är det riktiga xenon som gäller i första hand. Den som lever får se 🙂

              Jag skall ta å ringa min lokala Subaru handlare imorgon så får vi se vilken volym det är i bagaget.

              // Fredrik

              #190413
              dyngrak
              Deltagare

                Var nere hos Bilkompaniet som bl.a. säljer Subaru i Skövde och frågade om Legacy kombi och dess bagagevolym, men de kunde inte ge mig något svar på frågan…. Jag skall ta och ringa några fler återförsäljare imorn så får vi se och denna “välbevarade hemlighet” kommer att avslöjas 🙂

                // Fredrik

                #190410
                Lt Dan
                Deltagare

                  Var nere hos Bilkompaniet som bl.a. säljer Subaru i Skövde och frågade om Legacy kombi och dess bagagevolym, men de kunde inte ge mig något svar på frågan…. Jag skall ta och ringa några fler återförsäljare imorn så får vi se och denna “välbevarade hemlighet” kommer att avslöjas 🙂 // Fredrik

                  Sanningen är avslöjad 😛
                  459 liter volym med sätet uppe
                  Hittade info här http://www.subaru.co.nz/New_Vehicles/Legacy/GT/specifications.php

                  /Dan

                  #190414
                  dyngrak
                  Deltagare

                    Var nere hos Bilkompaniet som bl.a. säljer Subaru i Skövde och frågade om Legacy kombi och dess bagagevolym, men de kunde inte ge mig något svar på frågan…. Jag skall ta och ringa några fler återförsäljare imorn så får vi se och denna “välbevarade hemlighet” kommer att avslöjas 🙂 // Fredrik

                    Sanningen är avslöjad :P459 liter volym med sätet uppeHittade info här http://www.subaru.co.nz/New_Vehicles/Legacy/GT/specifications.php/Dan

                    Den som söker skola finna, heter det väl 😉
                    Dan, du verkar ha koll på vart man hittar, jag bockar och bugar!

                    459 liter, det är ju helt ok. Jag tycker nog att det är riktigt bra med tanke på att en Legacy inte är en speciellt stor bil till det yttre.

                    Det är en till sak som förbryllar mig. I den svenska broschyren samt på Subarus hemsida står det att den blandade bränsleförbrukningen är 12,1 liter/l00 km med 6MT lådan och 9,7 liter/100 km med 5 AT Sportshit. På http://www.subaru.co anges förbrukningen till 9,7 liter/100 km med 5S lådan. Kan det verkligen stämma att Spec.B med 6 växlad manuell låda drar 12,1 liter/l00 km? Jag tycker att det verkar väldigt mycket…

                    // Fredrik

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.