Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32633
    Fredsson
    Deltagare

      Funderar på köpa dessa o fixa till som vinterfälgar, men kommer dom passa med et35 tro?
      http://www.blocket.se/stockholm/OZ_falgar_17__54057142.htm?sa=1

      #271112
      TomK
      Deltagare

        Beror på vad dom ska sitta på.

        #271115
        Fredsson
        Deltagare

          Så långt har jag inte tänkt faktiskt. Men ett par trevliga vintersulor är tanken. Så det får väl bli vad som passar isåntfall

          #271113
          TomK
          Deltagare

            Så långt har jag inte tänkt faktiskt. Men ett par trevliga vintersulor är tanken. Så det får väl bli vad som passar isåntfall

            Menar så klart vad för bil ska dom sitta på! 🙂

            #271116
            Fredsson
            Deltagare

              haha En Forester så klart 🙂 xt 06a, sänkt med BC coils 🙂

              #271114
              ThomasG
              Deltagare

                Hej Fredsson. Jag har ET35 fälgar på min Forester -05. De är rätt breda, 9 tum, då har jag bara runt 3-4 mm luft mellan fälg och fjäderben där bak. Dock kör jag originalhöjd och dämpare. Däcken är 225/55 R17, så det blir lite ‘stretch’, men jag tror att om jag sänkte bilen som du gjort så skullle däcken ändå skrapa i karossen, de sticker ut en bra bit. Blocketannonsen du hänvisade till är borta, men min tanke skulle vara att det är ingen vits att köra ‘felaktig’/för låg ET om du inte behöver få plats med extra breda fälgar, typ 8-9 tum. Det sägs ju att navlagren slits ut snabbare, och att väghållningen kan bli lidande (någon jag inte märkt av på mina dock)

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.