SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Fälgar med bultdelning 5×98

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Oblivion
    Deltagare

Hejsan

Har ett par fina fälgar på G men e inte helt säker på att jag kan få dom o passa på Subarun. Kör en GT då så bultdelningen skall juh vara 5/100 men dom fälgarna jag har hittat har 5/98. Finns det något sätt att få dom att sitta bra endå ?

Tacksam för svar

/Stefan

BVS-Robban
      Deltagare

Ja det går !
        Det du får göra är att borra upp hålen i fälgen till större. Dvs kommer krävas ett stort borr runt 17mm skulle jag tippa på. Då blir hålen större och på så vis kommer pinnbultarna gå in. Änvänd sedan muttrar med lös kona.
        OBS se till att ET måttet är rätt. Bör vara mellan 43-52 beroende på bredd av fälg. Bredare fälg högre ET etc
        Detta är alltså inte rätt men visst fungerar det. Bultarnas uppgift är att hålla fast hjulen mot bromsskivan sedan använder du dig av rätt centreringsring. Detta är ett måste du skall ha 57,1 till din bil sedan vad som sitter i fälgen får du mäta fram alt läsa vad som står i fälgen

Oblivion
        Deltagare

Tackar för informationen Robban

Blir nog ett par 18″ Oz Superlegera 🙂 Kommer sitta som ett smäck nu till sommaren!

BVS-Robban
          Deltagare

Vad är det för ET på de fälgarna? för jag misstänker att det är 8*18″ !!

Oblivion
            Deltagare

ET 45.

Men… Killen sålde dom till någon annan… Britterna verkar inte så sugna på att skicka saker till vårat avlånga land! ;(

/Letar vidare

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.