› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Fälgar till Impreza WRX STI 07
- Detta ämne har 17 svar, 2,395 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 1 månad sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
25 januari, 2008 kl. 14:41 #5785
Subaru power
DeltagareHejsan! Jag har en subaru impreza wrx sti 07,och ska köpa nya fälgar snart. Jag funderar på OZ ultraleggera 18tum men, vill ha lite förslag på andra snygga fälgar som passar min bil.Några tips hade varit super.
En fråga till: Försämras komforten mycket med 18tumare?
Och vilket däckmärke ska man ha? Finns hur många som helst att välja på. Men kvalite går före pris. Funderar på att skaffa R-däck som sommar däck. Positivt eller negativt?
Tacksam för många förslag 🙂
MVH Fredrik
25 januari, 2008 kl. 15:06 #75341Pasi_k
DeltagareHejsan! Jag har en subaru impreza wrx sti 07,och ska köpa nya fälgar snart. Jag funderar på OZ ultraleggera 18tum men, vill ha lite förslag på andra snygga fälgar som passar min bil.Några tips hade varit super.En fråga till: Försämras komforten mycket med 18tumare?Och vilket däckmärke ska man ha? Finns hur många som helst att välja på. Men kvalite går före pris. Funderar på att skaffa R-däck som sommar däck. Positivt eller negativt?Tacksam för många förslag 🙂 MVH Fredrik
Sök och du skall finna..
Här är svaren jag fick när jag funderade på R-däck som sommardäck.
Rullar på Hankook z212 nu är lite mjukare än ett sommardäck.
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=7&topic_id=3780&mesg_id=3780&listing_type=searchLycka till
25 januari, 2008 kl. 20:37 #75340Ubbe
DeltagareHejsan! Jag har en subaru impreza wrx sti 07,och ska köpa nya fälgar snart. Jag funderar på OZ ultraleggera 18tum men, vill ha lite förslag på andra snygga fälgar som passar min bil.Några tips hade varit super.En fråga till: Försämras komforten mycket med 18tumare?Och vilket däckmärke ska man ha? Finns hur många som helst att välja på. Men kvalite går före pris. Funderar på att skaffa R-däck som sommar däck. Positivt eller negativt?Tacksam för många förslag 🙂 MVH Fredrik
Ingen höjdare att köra R-däck som gatdäck. Slits fort, och framförallt är det ganska lite mönster redan när de är nya så de blir väldigt snabbt olagliga. Om -07’orna fortfarande levereras med RE070-däcken skulle jag köra vidare på de. Fruktansvärt bra däck!
Vill du inte lyssna på goda råd och ändå ska byta så köper vi dina org. fälgar & däck 😉 Pallar inte köra R-däck en sommar till (förutom på bana dårå).
//skU&L 😀
26 januari, 2008 kl. 17:34 #75350Nr4
Ingen höjdare att köra R-däck som gatdäck. Slits fort, och framförallt är det ganska lite mönster redan när de är nya så de blir väldigt snabbt olagliga. Om -07’orna fortfarande levereras med RE070-däcken skulle jag köra vidare på de. Fruktansvärt bra däck!Vill du inte lyssna på goda råd och ändå ska byta så köper vi dina org. fälgar & däck 😉 Pallar inte köra R-däck en sommar till (förutom på bana dårå).//skU&L 😀
Tycker att Re070-däcken slets allt för snabbt dom var olagliga efter en månad men bra är dom. fast jag har kanske bland dom som har problem att låta bli gasen. och jag kör väldigt ofta konbana.
själv tycker jag du ska ha en uppsättning vanliga sulor och en r-sulor
26 januari, 2008 kl. 18:34 #75338b20mannen
DeltagareRE070 är väl så nära R-däck du kan komma men fortfarande ha ett gatdäck.
Det är samma stomme som på RE540 m.m. R-däck, och breda klackar i mönstret, så det är stadiga däck att åka på.
Klart rekommenderat!
En jämförelse: Hade Yokohama Advan 048 på EVOn ett tag. Kunde konstatera att jag hade ett litet gung i karossen som kom från däcken. Ni vet testet när man ruskar bilen i taklinjen. Innan Yokisarna körde jag på RE540, och då var det stumt. Min Impreza med coilovers och RE070 är däremot stadig som en sten. Som det ska vara.
Sen vet jag inte om jag tycker det är så bra med 18, 19, 20 -tum på fälgen. Ska man ha grepp så måste man ha lite däckvägg. Kör man med för liten profil på däcken så blir bilen hal och överraskande. 17-tum verkar vara den bästa kompromissen, och det finns stort utbud av bra däck i den dimensionen.
26 januari, 2008 kl. 21:42 #75344.zip
DeltagareDock inte en 07:a men godis finns det iaf.
//.zip
28 januari, 2008 kl. 09:55 #75345Mr Smith
DeltagareVilken prisklass ær du ute efter?
Japanska fælgar ær snyggast :7
29 januari, 2008 kl. 02:08 #75351Subaru power
Deltagarenågonstans runt 20 tusen med däck!
Några tips? 🙂
29 januari, 2008 kl. 09:57 #75346Mr Smith
DeltagareJa du har jue rota fælgar som ær riktigt fina før bra pris 🙂
Vad har du før færg på bilen?
29 januari, 2008 kl. 13:52 #75352Subaru power
DeltagareOj sorry glömde att skriva att den är BLÅ.
29 januari, 2008 kl. 17:46 #75347Mr Smith
DeltagareVad vill du ha før stuk på bilen då?
30 januari, 2008 kl. 09:21 #75353Subaru power
DeltagareDet ska vara en snygg gat bil. Men endå rally stuk. Ska INTE vara någon ”crusing” bil. Bilen ska användas ordentligt
30 januari, 2008 kl. 11:59 #75348Mr Smith
DeltagareSka du sænka den?
30 januari, 2008 kl. 12:48 #75354Subaru power
DeltagareJa det ska jag 🙂 Blir nog 20mm fram och 10 bak.
31 januari, 2008 kl. 09:15 #75349Mr Smith
DeltagareI den hær tråden har du en massa goa fælgar :9
http://www.iwsti.com/forums/gruppe-s/77664-18-time-attacks-57f-999-volk-ssr-advan-work-all-sale.html
Kolla æven in den hær sidan:
http://www.gruppe-s.com/Wheels/wheelspage.htm
Annars ær vita superleggera snyggt på blå bil 🙂
Och du kør på 18″ eller større, allt under 18″ ær vinterdæck 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.