Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22136
    fredrik_wt
    Deltagare

      hej kommer inom kort ta över en legacy -04, silver, 2,5 liters, kombi

      sitter 16″ original på, har tänkt mig ett par 17″ ej 18″ då det inte är aktuellt att sänka bilen p.g.a minskad körbarhet är helt enkelt fruktansvärt trött på sänkta bilar, alla jag har haft har varit det.

      iaf, har tänkt 17″, Men vet inte vilka fälgar man ska satsa på? vill inte få den där SUV känslan som många får med en stora fälgar på osänkt bil… där av är inte heller 18″ med för låg profil aktuellt.

      vilka 17″ ska man satsa på?? 5-6 ekrade? eller BBS-stuk om ni förstår hur jag menar? vilket ET kan man röra sig inom? 55 är väl standard?
      söker fälgar under 2000:- st, gärna billiga, är bruksbil o inget annat. men ska vara snyggt med.

      kan man köra med 50 profil?? siter 16″ nu med 55 profil, morsan har 55″ på sina 17″ som iofs sitter på en outbak 3,0R

      förslag??? beg som nytt spelar ingen större roll

      #190453
      Lt Dan
      Deltagare

        Mitt tips är att leta tag på nån fälg från en Impreza. Finns ganska ofta sådana tillsalu. Obs ej STI05–> pga annat bult mönster

        /Dan

        #190455
        fredrik_wt
        Deltagare

          ok.. sökte lite igår, tydligen har golf 4 samma bultmönster, nån som vet om dessa passar??

          Till legacy igen, kan man köra med 50 profil??

          #190454
          Lt Dan
          Deltagare

            ok.. sökte lite igår, tydligen har golf 4 samma bultmönster, nån som vet om dessa passar??Till legacy igen, kan man köra med 50 profil??

            Tror inte Golf 4 passar då dom har annan offset…typ ~35

            Subaru har väl ~45-55 i offset.

            Ska väl inte vara problem att köra med 50 profil. Beror på bredd på däcket och offset.

            /Dan

            #190456
            fredrik_wt
            Deltagare

              ja original är 55 i ET, men man kan väl gå ner iaf til 45 utan problem? har hört att det är +/- 10 som gäller…

              Om man ska sätta på 17″ ska man egentligen ha 45 profil, vad blir konsekvensen av 50 profil?? vissa bilar med fusk-awd så går det ju sönder om man ändrar på dimensionerna, nån som vet hur det är med subaru?? hur blir det med hastighetsmätare, visar den något mer eller något mindre?? i t.ex. 100 km/h? i min värld borde skillnade vara mkt mkt liten?:-(

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.