Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #273852
    edbe
    Deltagare


      Jag funderar på att färga om de svarta originalfälgarna till Subaru-guld. Jag har varit på ett företag – http://intera-sverige.se/ – de kan färga originalfälgarna till guldfälgar. Det kostar ca. 1000 kr/fälg, detta innebär att de slipar bort den gamla färgen, målar till guld och lackerar fälgarna. De garanterar att fälgarna kommer att tåla vinterbruk och fälgarna kommer att se ut som nya.
      De har till och med visat att det finns Subaru-guld färg (jag bifogar bild på det).

      Är det ett rimligt pris?

      Eller finns det någon som kan rekommendera något företag med bättre pris fast samma kvalite i Stockholm?

      Tycker du ska be om färgprov istället för en bild på burken! 🙂

      Jag har två uppsättningar med originalfälgar i guld (olika årsmodeller) som har olika färg…brorsans 08 ännu en nyans på guldfälgar…och sen har jag sett en fjärde nyans på originalfälgarna som satt på 05

      #273877
      Bubu
      Deltagare

        Tycker du ska be om färgprov istället för en bild på burken! 🙂

        Jag har två uppsättningar med originalfälgar i guld (olika årsmodeller) som har olika färg…brorsans 08 ännu en nyans på guldfälgar…och sen har jag sett en fjärde nyans på originalfälgarna som satt på 05

        #273857
        Simon.x
        Deltagare

          Hej det var för ett år sedan jag försökte få fram Subaruns färg kod på originalfälgarna via Intera + Subaru Nordic lämnar inte ens ut denna inte heller via teknikerna som var över från japan i Swe denna gång.:rolleyes:

          Det dom gör är att tar en bild med en special kamera för att få till lacken (kod) Har fått göra detta på min bil då dom inte fick till rätt nyans+täthet. första gången.

          Tror interia lägger på Moms på ditt pris + insida.

          Från deras sida.–> http://intera-sverige.se/falgreparationer.html

          Ska du lacka så vänd dej till dessa i Sthlm ialf 🙂

          //Simon

          #273878
          Bubu
          Deltagare

            Hej det var för ett år sedan jag försökte få fram Subaruns färg kod på originalfälgarna via Intera + Subaru Nordic lämnar inte ens ut denna inte heller via teknikerna som var över från japan i Swe denna gång.:rolleyes:

            Det dom gör är att tar en bild med en special kamera för att få till lacken (kod) Har fått göra detta på min bil då dom inte fick till rätt nyans+täthet. första gången.

            Tror interia lägger på Moms på ditt pris + insida.

            Från deras sida.–> http://intera-sverige.se/falgreparationer.html

            Ska du lacka så vänd dej till dessa i Sthlm ialf 🙂

            //Simon

            Ok, tack!

            #273879
            Bubu
            Deltagare


              Update:

              Jag har beställt Sti centrumkåpor från ebay till DOTZ fälgarna. Jag tycker att de är snygga och passar utmärkt till fälgarna. De har skickat 4st Sti ventilhattar gratis. Jag ser fram emot att se hur de passar till bilen. 😉



              #273858
              Simon.x
              Deltagare

                Update:

                Jag har beställt Sti centrumkåpor från ebay till DOTZ fälgarna. Jag tycker att de är snygga och passar utmärkt till fälgarna. De har skickat 4st Sti ventilhattar gratis. Jag ser fram emot att se hur de passar till bilen. 😉



                Snyggt d—0.o—b

                //Simon

                #273855
                Zlasher
                Deltagare

                  Jag lämnade in mina vinter 17″ fälgar hos intera i höstas. Fälgarna var skeva och hade lacksläpp. De renoverade och lackade om alla 4 för 5500.
                  De gjorde ett bra jobb. Jag böt färg på dem ifrån guld till porches gt3 orange.

                  #273880
                  Bubu
                  Deltagare

                    Jag lämnade in mina vinter 17″ fälgar hos intera i höstas. Fälgarna var skeva och hade lacksläpp. De renoverade och lackade om alla 4 för 5500.
                    De gjorde ett bra jobb. Jag böt färg på dem ifrån guld till porches gt3 orange.

                    Nice, tack för tipset! Jag kommer nog att gå till dem för att byta färg. 😉

                    #273893
                    Lundberg
                    Deltagare

                      Får jag fråga vad det är för märke på dina guldfälgar. Är det Braid kanske?

                      Rota fälgar är det!

                      Jag har nu dom svarta originalfälgarna på vintern och jag börjar gilla dom mer och mer faktiskt! Så tänk efter både en och två gånger innan du lackar guld, men det blir nog snyggt de också! 🙂

                      #273881
                      Bubu
                      Deltagare

                        Rota fälgar är det!

                        Jag har nu dom svarta originalfälgarna på vintern och jag börjar gilla dom mer och mer faktiskt! Så tänk efter både en och två gånger innan du lackar guld, men det blir nog snyggt de också! 🙂

                        Ok, tack! Menar Du att de svarta är snyggare än Du trodde, eller tål de svarta slask och skit bättre än guldfälgar?

                        #273859
                        Simon.x
                        Deltagare

                          Ok, tack! Menar Du att de svarta är snyggare än Du trodde, eller tål de svarta slask och skit bättre än guldfälgar?

                          Hej

                          Jag skulle nog köra med STD på vintern pg dom skador som vintern bjuder på.

                          Där av kör jag inte bilen på vintern 😀

                          Där av vinter bilen ^^ 😀

                          Allt beror på hur under arbetet är fixat + lackerarens mix mm , Vissa lackar om fäljarna efteråt dom blivit skadade först, Detta blir dom på sommaren med om man har otur.

                          Du kommer ju att få bilen till våren först då är det ju sommar 😀 :p

                          //Simon

                          #273882
                          Bubu
                          Deltagare

                            Hej

                            Jag skulle nog köra med STD på vintern pg dom skador som vintern bjuder på.

                            Där av kör jag inte bilen på vintern 😀

                            Där av vinter bilen ^^ 😀

                            Allt beror på hur under arbetet är fixat + lackerarens mix mm , Vissa lackar om fäljarna efteråt dom blivit skadade först, Detta blir dom på sommaren med om man har otur.

                            Du kommer ju att få bilen till våren först då är det ju sommar 😀 :p

                            //Simon

                            Tack för tipset! Men vad betyder STD?

                            #273860
                            Simon.x
                            Deltagare

                              Tack för tipset! Men vad betyder STD?

                              Standard (Original)

                              Sen har du ju däcktrycksensor TPMS som kostar 700 kr st sitter i alla fäljar. som STD i 2014->
                              inget krav. bara koppla bort systemet
                              //Simon

                              #273883
                              Bubu
                              Deltagare

                                Standard (Original)

                                Sen har du ju däcktrycksensor TPMS som kostar 700 kr st sitter i alla fäljar. som STD i 2014->
                                inget krav. bara koppla bort systemet
                                //Simon

                                Okej, jag fattar! Tack! 😀

                                #273884
                                Bubu
                                Deltagare

                                  Jag har nu dom svarta originalfälgarna på vintern och jag börjar gilla dom mer och mer faktiskt! Så tänk efter både en och två gånger innan du lackar guld, men det blir nog snyggt de också! 🙂


                                  Nu har jag hittat en bild på att någon annan har lackat de svarta fälgarna till guld.
                                  Riktigt feta är de tycker jag. Jag tror att det är det som blir lösningen. 😎

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.