Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33167
    Bubu
    Deltagare

      Jag har lite funderingar kring fälgval till den nya Sti-n.

      #273861
      Bubu
      Deltagare

        Hej! Jag håller på att leta efter fälgar till den nya Sti-n. Jag har ringt till en hemsida som sälger fälgar och pratat med en handläggare där.
        Han har sagt att Subaru rekommenderar offset (eller ET) mellan 45-55 vid fälgar som har 8,0-18 storlek.

        Min fråga är följande:

        Har någon av er testat 8,5X18, ET: 40 fälgar till den nya Sti-n (med bultmönster 5/114,3 flrstås)? Eller vet någon om sådana fälgar skulle passa eller inte?

        #273862
        Bubu
        Deltagare

          Min fråga som jag ställde ovan, gäller följande fälgen: http://masterwheels.se/falgar/fox-8-5×18-fx7-5-114-3-et40-ch73-1/99536

          #273850
          Koffe
          Keymaster

            Om rekommendation är ET45-55 så borde 40 kunna funka tycker jag. Det beror lite på om bilen är sänkt, hjulvinklar, däckval, körstil… Om fälgen är 8 eller 8.5 spelar ju egentligen ingen roll förutsatt att du kör med samma bredd på däcket.

            I övrigt skulle jag nog rekommendera att lägga nån tusenlapp extra för att få märkesfälgar. Även om det “bara” blir Rota eller liknande så gissar jag att det är bättre kvalitet än FOX (som jag aldrig hört talas om). Men de kanske är bra? Nån som har erfarenhet?

            MVH,
            Koffe

            #273863
            Bubu
            Deltagare

              Om rekommendation är ET45-55 så borde 40 kunna funka tycker jag. Det beror lite på om bilen är sänkt, hjulvinklar, däckval, körstil… Om fälgen är 8 eller 8.5 spelar ju egentligen ingen roll förutsatt att du kör med samma bredd på däcket.

              I övrigt skulle jag nog rekommendera att lägga nån tusenlapp extra för att få märkesfälgar. Även om det “bara” blir Rota eller liknande så gissar jag att det är bättre kvalitet än FOX (som jag aldrig hört talas om). Men de kanske är bra? Nån som har erfarenhet?

              MVH,
              Koffe

              Tack för svaret! Jag har inte heller hört ralas om Fox förut, jag tycker bara att de är riktigt snygga och jag gillar att centrumkåpan inte har märke på.
              När det gäller däck och fälgstorlek så vill jag behålla originaldäck som är Dunlop 245/40 R18 däck.
              Som jag förstår så är det 8,5 bredstorlek som passar till 245 däck.

              Har jag rätt eller fel?

              #273853
              Igge
              Deltagare

                245 passar utan problem på 8,5

                Jag har fått rekommendationen 225 till 8″ det ska absolut inte vara problem

                #273864
                Bubu
                Deltagare

                  245 passar utan problem på 8,5

                  Jag har fått rekommendationen 225 till 8″ det ska absolut inte vara problem

                  Tackar, tackar!

                  #273851
                  Koffe
                  Keymaster

                    Efter lite googlande verkar Fox vara hyfsat stora ändå. Säljs av många större firmor i USA, så de är säkert ok!
                    Gällande dimension och ET verkar åsikterna gå isär lite. Här är en lång tråd med vad som funkar och inte funkar 🙂
                    http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2618034

                    #273865
                    Bubu
                    Deltagare

                      Efter lite googlande verkar Fox vara hyfsat stora ändå. Säljs av många större firmor i USA, så de är säkert ok!
                      Gällande dimension och ET verkar åsikterna gå isär lite. Här är en lång tråd med vad som funkar och inte funkar 🙂
                      http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2618034

                      Tack! 😀

                      #273885
                      Lundberg
                      Deltagare

                        Jag kör med 18×9,5 ET38 och orginaldäcken 245/40-18 (har jag för mig) på min. Och det blev perfekt look med mudflaps d—0.o—b Däcken strechades en aning så jag har en liten lutning på sidorna 🙂

                        #273866
                        Bubu
                        Deltagare

                          Jag kör med 18×9,5 ET38 och orginaldäcken 245/40-18 (har jag för mig) på min. Och det blev perfekt look med mudflaps d—0.o—b Däcken strechades en aning så jag har en liten lutning på sidorna 🙂

                          Nice! Skulle Du kunna lägga upp lite bilder här hur den ser ut? Tack på förhand! 😉

                          #273886
                          Lundberg
                          Deltagare

                            Nice! Skulle Du kunna lägga upp lite bilder här hur den ser ut? Tack på förhand! 😉

                            Problemet är det att jag har bytt till vinterdäck (originalfälgarna)…. Jag ska kolla om polaren har kvar bilder på den när vi krängde på däcken på sommarfälgarna 😀

                            #273887
                            Lundberg
                            Deltagare

                              #273854
                              Igge
                              Deltagare

                                Vinkeln kanske luras, men kommer inte det där äta skärmar om det fjädrar lite?

                                #273888
                                Lundberg
                                Deltagare

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.