SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Får inget laddtryck =(

• Detta ämne har 3 svar, 1,132 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Krille_G.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Krille_G
    Deltagare

Hej !
      Nu har min sambo oxå införskaffat en GT-00a

Tyvärr var inte jag med vid köpte å killen sa att bilen va orginal, vilket den inte är.
      De första jag såg när jag öppnade huven var en pys vetil. Den tog jag genast bort efter som at jag inte viste hur de stod till med resten av bilen.

Men när pysen vetilen åkte av så åkte laddtrycket ner rejält från 1bar til 0,2bar =/

Har kopplat med T-kors till magnet ventilen, 0,2bar.
      Kopplat med en slang från turbo direkt till klockan 0,2bar.

ryckte bort slang skenande ladd.

Finns de någon som har nå idèer ?

//Kristofer

specialized
      Deltagare

Kolla så restriktor-kulan sitter i slangen från turbon, innan T- korset.
        Utan den, så klarar inte solenoiden/magnetventilen att hålla laddtrycket, pga. att den blödar ut för mycket 🙂

Kolla även så soleniden öht. är inkopplad 🙂

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Adam K
        Deltagare

Även med restriktorkulan på rätt plats och solenoiden inkopplad så är det stor risk att du bara får ”wastegate-tryck”, vilket borde vara ca 0,5 bar, då solenoiden lätt geggar ihop om den inte är i bruk.
          Att du hamnar på 0,2 kan bara bero på att det saknas restriktorkula.

Det nästan enklaste och på flera sätt roligaste/billigaste sättet att lösa det om du inte har kula, eller om solenoiden inte funkar är att skaffa en kula/fjäder ventil, á la dawe’s device. Var en tråd här nyligen med en svensksåld variant som verkar smidig. Om den är som den ska…
          Håll dig under 1,2 bar bara 🙂

Krille_G
          Deltagare

Tack för svaren ! jag letade fram en gammal kula/fjäder , å ställde trycket på 0,7 de får räcka för tjejen nu i vinter.

Nu ska jag börja på med min subba igen! å jag har inga ladd problem med den ännu iaf =)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.