Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14881
    Niklas
    Deltagare

      Skall montera ljusrampen genom att ha fästen i motorhuven, men hur får jag det att bli snyggt? Blåoxiderade fästen hade varit super men var fixar man det? Någon som vet ett företag som blåoxiderar delar åt folk? Bra men gärna också billigt…om den ekvationen går ihop! 😉

      Det gäller några brickor, några sprintar och några vingmuttrar…eventuellt…

      Subaru – All we’ll drive!

      #154062
      Niklas
      Deltagare

        När jag ändå snackar om det, vad tror ni om denna lösningen för att hålla kvar ljusrampen på bilen? Fyra stycken fästen genom huven och genom ljusrampen:
        http://subaru.frontnet.org/images/dump/skiss2.gif

        Borde väl fungera fint?! 😀

        (Lite småstolt över min skiss faktiskt!)

        Subaru – All we’ll drive!

        #154063
        Niklas
        Deltagare

          Practos hintade om att vingmutterlösningen var “sådär bra” så om vi tar en sprint med säkringsögla istället “a-la-rally” då skall det väl sitta? 🙂
          http://subaru.frontnet.org/images/dump/skiss3.gif

          Subaru – All we’ll drive!

          #154061
          Bad_Mujo
          Deltagare

            Det finns speciella lampfästen på affärer där de säljer rallysaker.

            http://www.khmotorsport.se ?
            GA lindberg (kommer inte ihåg URLen)
            osv

            /Kalle

            #154064
            Niklas
            Deltagare

              Kollade på “Dzuslås” men tycker de verkar vara väldigt platta på ovansidan av huven vilket kanske medför att rampen kommer ligga mot lacken på huven och repa. Min lösning är det upp till mig att bestämma hur nära jag vill ha den med brickans (på ovansidan av huven) tjocklek.

              Någon som monterat en ljusramp (eller något annat) med Dzuslås?

              Subaru – All we’ll drive!

              #154065
              Niklas
              Deltagare

                För att korrigera det lite, eloxering eller anodisering heter det… 😉

                Subaru – All we’ll drive!

                #154057
                Practos
                Deltagare

                  och här rablar mannen för sig själv igen…inte konstigt du är senior member 😀 😀 😀

                  #154056
                  OzO
                  Deltagare

                    Sätt möbeltassar mellan för att förhindra att det blir märken i metallen. Möbeltassar skrev jag bara för jag inte vet vad jag egentligen menar… uhm… men nåt runt, mjukt med hål i! 🙂

                    ________________________________________
                    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

                    “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                    #154066
                    Niklas
                    Deltagare

                      Practos: Ingen annan skriver ju för attans, nån måste hålla liv i forumet! 😉

                      OzO: Tänkte på möbeltassar med, fast om det snöar eller regnar lär inte möbeltassarna bli glada. Skitiga, blöta och smutsiga. Nej då lär de inte fungera så bra. Bättre är att palla upp rampen på brickor istället, så högt att det inte finns fysiskt kontakt mellan huven och rampen. Måste ju vara den absolut bästa lösningen…tycker jag varjefall (och Practos med även om han inte vågar erkänna det offentligt!)

                      PS: Föresten OzO, var trevligt att se var du fick ditt nick ifrån… såg det på Kinnekulle… din lilla buse… 😉

                      Subaru – All we’ll drive!

                      #154058
                      Practos
                      Deltagare

                        >Practos: Ingen annan skriver ju för attans, nån måste hålla liv i
                        >forumet! 😉
                        >

                        -tycket det är fantastiskt att du hinner med alla post här, på zatzy och ca 30 mail/dag till mig 😀 😀

                        #154067
                        Niklas
                        Deltagare

                          >tycket det är fantastiskt att du hinner med alla post här, på zatzy
                          >och ca 30 mail/dag till mig 😀 😀

                          Långa laddningstider i spelet, samt 30-40min kompileringstid av ny version. Du skulle bara visst hur mycket porrsurfning man också hinner med! 😀

                          Nej, så farligt är det inte, men när man får en sekund över så tar man en reload av sidan och ser man nått nytt så skriver man en rad… 🙂 …som nu! 😉

                          Subaru – All we’ll drive!

                          #154060
                          Lasse
                          Deltagare

                            Kanske inte helt fel att skära till ett par bitar av en gummiduk för att skydda lacken och förhindra vibrationer? Eller inte vet jag…

                            #154068
                            Niklas
                            Deltagare

                              Lasse: Låter som en bra idé. Hade tänkt mig ha någon form av skydd under brickan som ligger mot huven för att skona lacken. Dessutom ha en bit gummislang runt bulten som går genom huven och upp genom ljusrampen.
                              Eventuellt sätter man en gummipackning under huven med och på båda sidor ljusrampen. Bara för att vara snäll mot lacken. Sen blir det ju lite dämpning med, inte mycket men lite och det är alltid bra…

                              Subaru – All we’ll drive!

                              #154069
                              Niklas
                              Deltagare

                                Var iväg på Silvan idag och kollade på brickor och bultar, får skissa ut var rampen skall sitta så det blir rätt tjocklek, motorhuven har ju lite skumma grejor på undersidan…

                                Subaru – All we’ll drive!

                                #154070
                                Niklas
                                Deltagare

                                  Practos: Vad säger du om denna layouten?
                                  http://subaru.frontnet.org/images/dump/montering.gif

                                  Det enda jag är frågande om är avståndet till framkanten på motorhuven (gröna sträcket) hurvuda det skall vara kortare, längre eller om det är ok. Det är ju ganska viktigt då ljusens riktning blir lidande av om det är för kort (ner i backen) eller för långt (upp i himlen). Finns det något bra sätt för att se om ljusen pekar rakt fram? Nån plastbit som skall gå kant i kant med chassit eller nån skruv som skall vara i höjd med nån del på fronten…

                                  Subaru – All we’ll drive!

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.