Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #40013
    Dawn
    Deltagare

      Kul att man har mappat bilen hela vägen upp då. =?
      260+ på mätaren sedan släppte jag tile föriktigt…
      Var bara tvungen att prova en gång. :*

      #40009
      Perra
      Deltagare

        >Max 900, men det borde du endast se på en duktigt på ställd
        >bil.
        >
        >

        Det hoppas jag att du mäter innan turbon?? Är det efter turbon så blir jag lite fundersam eftersom tempen sjunker styvt 200 grader genom turbon och då känns det som att motorn går “alldeles” för varmt. 😮

        /P

        #40021
        jeppe
        Deltagare

          Dom som rasat vid dessa hastigheter vad beror det på ?
          ingen som sett orsaken till det ?
          Tycker att bilen borde klara det lika bra som varv efter varv
          med blyfot en stekhet bandag
          Fördelen med blyfot i hög hastighet måste ju vara att det trots allt
          finns gott om sval luft då !
          Jag pressade GT:n till 250km/t under en tripp till Geneve i Mars 01
          Och i Mars 04 pressade jag en WRX 03:a till 240km/t

          Jag kan tänka mig att det inte är så bra att ligga i dom
          hastigheterna/varvtalen och sedan slå av och motorbromsa 😉

          Jag har inga extra mätare men har kört en TDI i hög hastighet
          där oljetempen steg till 116 grader
          så nog blir det varmt !
          vet ej om oljan kyldes på något sett (troligtvis inte)
          Imprezans olja kyls väll av kyllvattnet ?

          #40020
          Kvarnis
          Deltagare

            >>Max 900, men det borde du endast se på en duktigt på ställd
            >>bil.
            >>
            >>
            >
            >Det hoppas jag att du mäter innan turbon?? Är det efter turbon
            >så blir jag lite fundersam eftersom tempen sjunker styvt 200
            >grader genom turbon och då känns det som att motorn går
            >”alldeles” för varmt. 😮
            >
            >/P

            Ä rätt dumt att mäta efter turbon vill gärna veta hur det ligger till innan ;)…ja huga 900grader efter skulle inte va nå vidare..:(

            I up-pipe lr direkt i grenröret..mätar jag helst lr Om bilen själv får välja ;):D

            #40010
            Perra
            Deltagare

              >Ä rätt dumt att mäta efter turbon vill gärna veta hur det
              >ligger till innan ;)…ja huga 900grader efter skulle inte va
              >nå vidare..:(
              >
              >I up-pipe lr direkt i grenröret..mätar jag helst lr Om bilen
              >själv får välja ;):D

              Tänkte väl… 🙂 Tackar för det. 😀

              /P

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.