Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2003
    LasseA
    Deltagare

      Kör en Outback med automat.
      Parkerade häromdan i ca 20 cm snö på plan mark med höger bak något hängande.
      När jag efter ett par timmar var tillbaka och skulle köra iväg spann det bara.
      La då i 1:an då den skall ha 50/50 men inget hände. Med backen i (också 50/50) var det som vanligt och jag kunde komma loss.
      Är det nå’n som har nå’n aning om detta. Det var under -30 vid tillfället.

      /Lasse

      #48522
      LasseA
      Deltagare

        Tack för svar.
        Jag har bl a LSD bak, i övrigt vet jag inte mer än du. Enligt Subaru i Sverige är den normalt 60/40 men kan vara så mycket som 90/10 i framhjulens favör enligt Amerikanska forum.
        Grejen var den att det inte var någon som helst dramatik. Det verkade som den gjorde en ‘cross-country’. Jag konstaterade snabbt att det spann och så fort backen kom i greppade den direkt utan någon som helst dramatik. Synd att jag inte gick ut och tittade på hjulen. Känslan var i alla fall att den bara drev med framhjulen som bägge hade markkontakt.
        Min egen teori var att det kanske berodde av att den var så utkyld. Vet att den inte växlar upp till högsta växeln om oljan i diffarna inte är uppvärmd (made-by-design).

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.