› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Fastrostade skruvar till skylthållaren fram på GT
- Detta ämne har 6 svar, 841 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av
Palm.
-
FörfattareInlägg
-
21 november, 2007 kl. 15:04 #1399
Palm
DeltagareKännde på skruvarna som skylthållaren fram sitter med när jag bytte plåt för ett tag sedan då dom har nog aldrig varit lösa och sitter fastrostade i gängorna som sitter fast HUR i plastkonsollen?
Kan man skära av dom och peta in resten så man får hålen fria för nya flänsmuttrar(ser ut som gipsmolly) eller vad sitter den delen i innanför plasthuset? Värma med gas har jag funderat på men antar att de bara är plast som muttrarna/skruvarna sitter i så det kommer troligtvis bara göra mer skada än nytta 🙁21 november, 2007 kl. 21:48 #44719challe
DeltagareHar själv testat en gång och det va samma visa här, skruvarna satt som om de vore åtdragna av Schwartzenegger, och på baksidan sitter det nån form av clips med gänga i, om du hänger med på va jag menar
22 november, 2007 kl. 08:04 #44716Palm
DeltagareHar själv testat en gång och det va samma visa här, skruvarna satt som om de vore åtdragna av Schwartzenegger, och på baksidan sitter det nån form av clips med gänga i, om du hänger med på va jag menar
Jo har nya sådana som kommer från saab så om det bara är plasten som dom sitter i från början tänkte ja vålda loss dom gammla och blir hålen dåliga gör jag bara nya lite vid sidan om som ja sätter skylthållaren och extraljushållaren i med sådana ”special” muttrar.
Men är det plant på baksidan av ”lådan”?22 november, 2007 kl. 18:15 #44720challe
Deltagare…baksidan av ”lådan”….
hmmm nu får du nog förklara lite bättre, här går inte hissen hela vägen upp se du… 🙂22 november, 2007 kl. 19:48 #44717Palm
Deltagare…baksidan av ”lådan”…. hmmm nu får du nog förklara lite bättre, här går inte hissen hela vägen upp se du… 🙂
Alltså hur ser det ut på baksidan om man teoretiskt skulle skruva bort hela stötfångaren? Går det bra att göra nya hål eller kommer man köra borren i något som man inte ska borra i pga elkablar typ
22 november, 2007 kl. 20:03 #44721challe
DeltagareDet är nog ingen fara och inte så svårt att kolla svälv, kör in näven och känn efter bara. 😉
Ja jag menar bakom reghållaren inget annat… :*
24 november, 2007 kl. 08:49 #44718Palm
DeltagareEftersom jag hade turen att behöva byta kyl pga läckan jag hitta i torsdags så var de ju enkelt att komma åt därbakom när kylet var väck. Skylthållarskruvarna sitter i en plåtbil fäst på insidan i stötfångaren så att säga, den ena gick att skruva loss med en muttertång men den ena gick av så jag slet bort hela plåten på baksidan och borrade tre nya hål och satt i en typ av insattsgänga för sådana monteringar som ser ut såhär.
Popjack Nut U.S patent står det på faktiskt på dom. Kommer från en monterings sats till saab 9000 stötfångare, vet dock inte var dom finns att köpa men är suveräna till all plast på bilen faktiskt.
Fungerar som en gipsmolly, när man drar år viker vingarna ut sig på baksidan och låser, vips har man en M6 gänga i plasten.
http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/dsc00053.jpg -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.