Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #41258
    dlehtihet
    Deltagare

      Litet förtydligande. Precis som sagts tidigare så är det Hillholdern som är borttagen. Låg och högväxel finns och trivs förträffligt såhär i vinterföret 🙂

      Snackade med Kindwalls (som säljer Subaru sedan 1 år tillbaka) och tydligen har IM medvetet “hållt igen” och har sålt ~4000 bilar per år. Man kan väl bara spekulera i varför de inte öser på mera. En idealiserad bild (obs, egna reflektioner) kanske kan vara att de vill säkerställa att serviceorganisationen hänger med, etc, etc (fast det har ju inte hindrat andra märken ifrån att vräka på med nybilsförsäljningen. Volvo och VW någon……).

      Interiörkvalitet har lyfts rejält under senare år. Jag blev positivt överraskad av min gamla STI jämfört med GTn jag hade tidigare. Nu med Legacy så har de lyft sig ytterligare ett par snäpp. Dock tror jag att STI 06 och framåt kommer att kännas mer och mer “lyxig” även om man bortser ifrån vad som finns under huven.

      M v h

      Danne

      #41255
      Manor
      Deltagare

        …är Subaru stora i andra länder?

        När jag köpte min Impreza 1999 så tillverkade Subaru lite drygt dubbelt så många bilar som Volvo. Jag vet inte hur det ser ut i dag, men jämfört med Toyota och Honda så är väl Subaru en ganska liten tillverkare.

        mvh Mats N

        #41262
        Mc_Piloten
        Deltagare

          Opppssss.
          det där med topplockspackningar verkar inte kul….
          Något man kanske skulle kika upp lite mera.
          Tackar för hjälpen!
          Finns det något mer att tänka på?

          #41254
          Manor
          Deltagare

            Opppssss.det där med topplockspackningar verkar inte kul….Något man kanske skulle kika upp lite mera.Tackar för hjälpen!Finns det något mer att tänka på?

            Fel finns det väl på alla bilar. Subaru är generellt förskonade från det mesta utom rena slitagegrejor. Jag har inte haft några egentliga bekymmer på min Impreza som nu har rullar 14300 mil på snart 7 år.

            (Subaru)Rekordet innehas av en annan (;)) husvagns-snubbe som kört 80000 mil med sin Legacy på 5-6 år ,varav de flesta med en husvagn bakom.

            Handla på, du blir säkert nöjd…hållbarheten är minst i klass med Volvo 240 och 740 (mer svårmeckat dock)…och betydligt mycket bättre än de andra moderna Volvomodellerna.

            Lycka till / Mats N

            #41265
            Mc_Piloten
            Deltagare

              Ok.
              Det verkar som om det verkar vara en bra bil Subaru. Som de flesta japaner med andra ord.
              Undrar varför de inte är större i Sverige?
              Är det som med Mazda. På åttiotalet var de ganska stora. Men sedan tappades det en riktig importör som verkligen gjorde reklam för märket och är numera lite av en Doldis mot Toyota och Nissan

              Är Subaru stora i andra länder?

              Undrar varför de lagt av med hög / låg och Hillholder från 00?
              Det verkar ju vara en bra grej!

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.