SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Felkod insugslufttemperatur givare?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    theFarm
    Deltagare

Japp, fick den felkoden.. Men nu till problemet.. Jag vet inte var den sitter..
      Bilen är en forester turbo 99a med mekaniskt höjt laddtryck, walbro pump och grövre avgassystem efter kat.
      Har haft lite problem med den både innan och efter att jag höjt laddtrycket. Misständer ibland, mest mellan 2-3000varv. Och verkar som den går fett om jag ger full gas direkt, så jag reglerar lite med foten.
      Insugslufttempen låg på -40(!) grader när vi läste koder, så det verkar ju vara en god anledning till att den får lite väl mycket soppa.
      Drar man kärra så är det mycket svårkört och tråkigt.
      Motorn bör var ungefär samma som impreza GT men med mildare kammar osv.
      Om någon hr något annat tips så varsågod, men vill gärna veta var givaren sitter iallafall.
      Nya stift, tänkablar och tändspole provbytt..
      Mvh Per

Fricke.w
      Deltagare

På nyare impreza så som min, sitter den i alla fall tillsamans med lmm, och således går inte att köpa separat utan att byta just lmm.

MVH
        Fredrik

Fricke.w
        Deltagare

På nyare impreza så som min, sitter den i alla fall tillsamans med lmm, och således går inte att köpa separat utan att byta just lmm.

MVH
          Fredrik

Fricke.w
          Deltagare

MVH
            Fredrik

theFarm
            Deltagare

Usch då, det var inget vidare. Det är alltså två givare i en.. Hoppas det inte är så på denna oxå, hoppas jag får något mer svar oxå.
              Tackendok..

Fricke.w
              Deltagare

Du kan ju alltid kolla den här sidan: http://opposedforces.com/parts/
                för att försöka lokalisera, vart insugstempgivaren möjligt vis kan sitta 🙂

theFarm
                Deltagare

Tack så mycket. Dock hittade jag inte varken den, eller lmm mätaren.. Dock så har jag tagit 2st whiskey för att överleva melodifestivalen(:
                  Men tack ändå.

Adam K
                  Deltagare

På ädre STi’er är den iallafall en separat del som går att få tag på lös.
                    Sitter nånstans vid luftburken.

theFarm
                    Deltagare

Oki. Hur ser den ut ungefär på dem, sitter den då i själva insuget eller i tryckören? Eller före turbon kanske?
                      Mvh Per

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.