SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Fender Cowl Braces, heter…Flygel….Forstyvningsarm..?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    camino cielo
    Deltagare

har inte last nagot om sadana pa den har sajten sa jag tankte skriva om mina. Jag monterade dessa i helgen, en kille har i narheten dar jag bor, kallar sin firma Paranoid Fabrications, tigsvetsar sadana och saljer for $70, enormt bra pris da STI alu varianten (ok, nagot lattare) kostar iaf det dubbla. Dessa var 1 kg tyngre an original men visst marktes det skillnad, speciellt nar man kor over sma hal eller dessa sk Botts’ Dots som finns overallt i den Californiska vaglandskapet (for att vacka folk som somnat vid ratten och haller pa att kora av vagen) och nar man svanger och det finns ojamnheter i kurvan eller det gar en dranagedike. Hela framandan blir aningen styvare och ojamnheter tas upp i fjadringen istallet for chassit. Kan varmt rekommenderas. Lite knepigt med kombi da maste man skruva av flygeln. Har fortfarande inte forstatt varfor kombin inte fick flygelbreddare.

http://i41.photobucket.com/albums/e270/goletasb/MyWRXpics092.jpg

Och monterat:

http://i41.photobucket.com/albums/e270/goletasb/MyWRXpics110.jpg

camino cielo
      Deltagare

INGEN som vet vad dom heter pa svenska…??

camino cielo
        Deltagare

Och har ar STi varianten…inte billigt for lite aluminium:

http://www.oakos.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=355&Product_Code=ST508664S000&Category_Code=800

Visserligen lattare an mina men….

SecretAgentMan
          Deltagare

…jag är lite skeptisk, varför staga upp delen framför fjäderbenstornet, framför detta är det ju mest död vikt det är frågan om.
            Främre delen stagas inte alls sinsemellan efter motorbalken som går mellan rambenen, efter det är det bara krockzoner och pynt.

…och fjäderbenstornen sitter i stort sett direkt på torpedväggen, så det är styvt nog (är även av åsikten att fjäderbensstag är mer kosmetika än något annat).

1. Riktig fjädring och gedigna krängningshämmare.

2. Riktiga däck (riktiga r-däck med andra ord).

3. Riktiga bromsar.

4. Träna.

Skall man åka asfalt på allvar så går det åt såpass tuffa grejer i fjädringen att bilen blir oduglig som bruksfordon, och klistrigt gummi, här fegar många…

Är man sedan ute efter att styva upp saker på riktigt är det ju en fullbur som sitter infäst i fjäderbenstornen, och varför inte en sömsvetsad kaross?

Jag kan mycket väl tänka mig att den där strävan gör någon liiiiiten skillnad, men i relation till andra saker man kan göra, så är det högst troligen en försvinnande liten skillnad om man börjar jämföra varvtider.

/J

camino cielo
            Deltagare

Fel. Det ar BAKOM fjaderbenstornet som styvas upp, titta pa bilden igen. Visst gjorde det liten skillnad men skillnad var det, det marktes. Definiera ”riktig fjadring”? Jag har redan Koni’s, krangare och endlinks, men som jag sa tidigare, var det marktes var i sma gropar och bulor, framvagnen blev lite styvare och later fjadringen jobba istallet, har i Californien har man sk ”bott’s Dots” mellan filerna, jattebra for bilister som somnar bakom ratten men byter man fil ofta (eftersom jamnkarna inte lart sig att ”vanster ar for snabbgaende fordon”) sa ar den har modifieringen valdigt valkommet. Och som jag aven sa, for pengarna var det en bra modifiering, speciellt nar man jamfor med STi varianten. Och har du markt nar man lyfter upp bilen i frambalken och sedan satter pallar under domkraftsfastena fram (sidorna) och sedan tar bort domkraften hur framandan sjunker ner mycket mer an resten utav bilen?

SecretAgentMan
              Deltagare

Jag tror du missuppfattade mig, ena änden sitter bakom tornet, men vad är det som styvar upp den biten då, jo ”fladdret” framför tornet… 😉 Du styvar upp med något som inte är värst styvt, så fattar jag det i alla fall.

/J

GRID
                Deltagare

Brukar rallybilarna köra med nåt liknande då? om inte så tror jag inte det gör så mycket nytta, dom borde ju ha testat tycker man 🙂

camino cielo
                  Deltagare

Jag tror du missuppfattade mig, ena änden sitter bakom tornet, men vad är det som styvar upp den biten då, jo ”fladdret” framför tornet… 😉 Du styvar upp med något som inte är värst styvt, så fattar jag det i alla fall./J

ja da missforstod jag dig, tankte du tittade pa bilden fran ”fel” hall eftersom det ar lite svart att se tydligt pa bilden. Men varfor skulle det sitta en forstyvningsstag original? Jag kan inte saga hur det styvar upp men jag kan saga ATT det styvar upp, var ju sjalv lite skeptisk till det men nar man provat det sjalv sa ar det bara att inse fakta och det ar inte bara i huvudet det sitter. Kan ju t.ex. saga att det har gav mer an ett fjaderbensstag och da har jag ju anda en kombi dar det lar kannas ite skillnad (bak).

camino cielo
                    Deltagare

Brukar rallybilarna köra med nåt liknande då? om inte så tror jag inte det gör så mycket nytta, dom borde ju ha testat tycker man 🙂

DEt gor dom sakert, det kan jag sla vad om, tror inte STi tillverkar grejer for ros skull men det ar inte ofta man far se en rallybil utan flygel.

Impreza112
                      Deltagare

Tja
                        Slå Streetpower en signal, de har sånna.
                        Mvh/Christian

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.