- Detta ämne har 11 svar, 1,187 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
12 augusti, 2003 kl. 10:30 #2227KvarnisDeltagare
man kan räkna med ~15-30Bhp med en hel system från turbo och mer vrid..och ljud förståss ;):D
12 augusti, 2003 kl. 12:47 #50420christopherDeltagare>Är det ingen som har satsat på ett avgassystem (med racekat)
>från Ferrita till sin GT och kan lämna lite värdefulla
>synpunkter?
>
>mvh Mats NJag kör med ferrita 3″ med racekat och är nöjd. Har dock inga siffror men spolar upp snabbare och ljudet ger väl ett 10 tal hästar…
😉
/
fraSSe12 augusti, 2003 kl. 13:38 #50419jrabergDeltagarekör med racekat på en 99:a och är nöjd, inga problem vid besiktn. heller…
Jag märkte att jag fick bättre soppaförbrukning i stadskörning då det blev bättre segdrag, dock så tyckte jag inte att effekten(hk) ökade nämnvärt, kanske 10-15 hk då den verkade rappare vid högre hastigheter.
summa summarum:
Mer vrid och gott ljud, det var därför jag valde ferrita.-JR
Ps.då hade jag inte gjort ngt åt insuget.DS.13 augusti, 2003 kl. 07:29 #50421christopherDeltagarePrecis varit på Bilprovingen och inga problem med avgas värden, inte bilen heller 🙂
Mina värden med ferrita 3″ och racekat (gränsvärden innom parantes)
CO 0,2 (0,5)
CO 2500 0,2 (0,3)
HC 039 (100)
Lambda 1,01 (0,90-1,10)-Den låter lite högt, tyckte besiktnings snubben, men vi gör inga ljudmätningar på bilar sa han.
/
fraSSe13 augusti, 2003 kl. 10:04 #50422christopherDeltagareNu har jag uppdaterat till rätt CO 2500 värde 😉
/
fraSSe10 juni, 2004 kl. 18:40 #50415ExOrdisDeltagare0,3 vol% CO vid förhöjd tomgångsmätning 2500rpm är ganska godkänt vad jag vet. 😉
Oftast är det problem med kolvätehalterna (HC) vid modifierade motorer
och katalysatorer, beroende på ett bränsleöverskott som följer med
ut oförbränt.10 juni, 2004 kl. 18:40 #50424modulatedDeltagare>CO 2500 (0,3)
Får hoppas att det var 0.25 du hade :), 2500 mot 0.3 torde
inte bli godkänt :P.Kul dock att bilen gick igenom med ett ferritasystem, det
är bra att veta inför framtiden.// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
19 december, 2005 kl. 06:19 #50416ManorDeltagareHej !
Jag har vissa funderingar på ett Ferrita 3″ avgassystem med racekat. Ni som redan har Ferrita, är ni nöjda med ert köp? Enligt vissa uppgifter så bromsades en bil före och efter ett byte, och med Ferrita systemet på så blev resultatet 2 hk mindre :o. Jag antar att det måste ha varit andra orsaker, då jag även har läst om bilar som gett +20 hk efter bytet.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #50417ManorDeltagareHej !
Jag hade sett ovanstående, men det gäller ju en STi…jag har en GT från -99 och effektökningen lär ju inte direkt vara densamma (tyvärr) ;-).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #50418ManorDeltagareÄr det ingen som har satsat på ett avgassystem (med racekat) från Ferrita till sin GT och kan lämna lite värdefulla synpunkter?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #50423KvarnisDeltagareDet är WRX’n(gäller även STI) som har problem att anpassa sig efter moddar.
Skulle nästan tro att den bil/tråd som det är hänvisat till är Tek:d oxå… dvs ommapad.
Gt’n stoppar på sin höjd in mer soppa pga ändrat flöde igenom MAF’n,
Men trivs som fisken i vattnet med bättre anding från Turbon 🙂Kolla på http://dyno.scoobynet.co.uk/ för att se vad ex.filter +avgas ger på bilar i UK
19 december, 2005 kl. 06:19 #50425 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.