SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ferrita = 39 hp extra.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #49453
    Toni
    Deltagare

      När vi var på studiebesök hos Ferrita förra året så förklarade dom att Imprezans originalavgas helt klart är en MYCKET MEDVETEN strypning från fabriken. När det gäller STi:n så säger ryktet att den är ännu mer strypt. Allt detta skulle ha att göra med avgas-normer, miljöhänsyn och måttlighet ur hästkraftsynpunkt. I t ex England så har man länge haft en debatt som inte vi haft i Sverige om att huruvida man ska ingripa mot biltillverkarnas hästkrafts-kapplöpning.

      #49465
      jeppe
      Deltagare

        Jag som inte har någon laddtrycksmätare
        ska jag försöka kolla något ändå när jag får på mitt Ferrita
        system ?
        i övrigt orginal GT00.

        #49466
        jeppe
        Deltagare

          Snälla ett svar tack !
          Ska jag tänka på något efter bytet ?

          Det börjar dra ihop sig
          Vad ska man välja ?
          3 tum med en eller två dämpare ?
          tacksam för svar!

          #49451
          OzO
          Deltagare

            Definitivt skaffa laddtrycksmätare. Kostar ”inget” och är guld värt!

            Det där med dämpare får du nästan avgöra själv, kanske i samråd med Ferrita själva. Har hört att somliga åker tillbaka för att ta bort en av de två dämparna för att det lät för lite…

            Jag skulle själv köra på 3″ med en dämpare. Ljudet är (i stort sett) sk1t samma, man byter ju avgas för att få bättre flöde.

            🙂

            ________________________________________
            http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
            ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
            ”I’d be unstoppable… if I could just get started!”

            #49454
            ExOrdis
            Deltagare

              Laddtrycksspikar, knackningar, okontrollerade detonationer mm…
              Hatad aktivitet i förbränningsutrymmet vid hård belastning som har många namn.
              Resultatet i förlängningen utan korrekta åtgärder är alltid densamma, en trasig motor och en olycklig ägare.

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.