Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1862
    christopher
    Deltagare

      fraSSe

      Trevlig träff/årsmöte med lite bilåka på krokiga vägar!

      Angående ferrita rör och ljud i bilen så kan jag som kör med 3″ ferrita och racekat meddela att jag väl hemma i Tokholm var ganska lommhörd typ lock för öronen. Kändes som efter Iron Maiden konerten här om året, men så gasa man ju hela dagen!
      Det som är jobbigast är 120 km/h och uppåt då dånar det fint och att lyssna på radio typ nyheterna é ingen höjdare
      Nu det kuliga: Kul ljud när man gasar speciellt i tunnlar/mellan hus
      Barnen somnar direkt….
      Orginalsystemets srypning som ferrita berättade om är passé

      Pratade med dobbeloseven (Arbåga) som satt på ett 2,5″ som lät mindre, det kan nog vara ett allternativ?

      PS.mitt system satt på när jag körte bilen + lilltjejen postade den ofärdiga tråden innan.DS
      /
      fraSSe

      #47396
      doubleoseven
      Deltagare

        Japp…det var helkul ju, tråkigt att det inte var fler som ställde upp bara 🙁 Stort tack till er som anordnade det hela, speciellt “rallyt”! Kör vi samma sträckor nästa år så kanske man börjar lära sig dom, vore ju finfint, så slipper man fega nästa gång 😉

        RiB

        #47395
        christopher
        Deltagare

          fraSSe

          Ett stort tack till alla er som fixat med års mötet!!
          Om vi ska köra sträckorna fler gånger skulle man skriva enklare säkerhets noter el.roadbook ock ha en kartis brevid.
          Jag hadde Max framför mig någon sträcka och hans kartis skulle nog behövt skrika “don´t cut”, Genade i varje kurva och kastde upp 4 kg grus på vägen, men det kanske var taktik?
          Bara det att en vaker dag (som igår) ligger det en sten el. liknande gömt i gräset, har provat = framhjulet låg under bilen bärarmen av…..åskådare

          Snacket på mailinglistan ang. Downpipe skulle bli lungnare om fler varit med på ferrita!
          /
          fraSSe

          #47394
          maxan
          Deltagare

            Såja såja,

            att gena lite var väl inte hela världen. Och de tillfällen jag gjorde det var det fri sikt ner i diket 😉 Så jag var iallafall inte orolig över stenar som eventuellt kunde ligga ivägen.

            GrusMax! 🙂

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.