Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1877
    Wallinen
    Deltagare

      Hej,
      nu får det vara slut med att smyga runt i ett orginalsystem.
      Jag går och funderar på att köpa ett Ferrita avgas och undrar om nån har några erfarenheter att dela med sig av?
      Ljud, respons, effekt… allt är av intresse.

      Är öppen för förslag även av andra märken. Kravet är att det ska finnas racekat.
      Vill ha mycket info!!!

      Tack på förhand

      /Wallinen

      #47509
      Phoenix
      Deltagare

        Har inte haft Ferrita men det ska va bra men lite dyrt

        Jag kör med downpipe 4,5 oval tratt 3″ till racekatten, därifrån 2,5″ till en supersprint dämpare.. Det sitter ett flexrör framför katten också för att subba motorerna har en tendens o vrida sig lite med orginal motorfästen.
        Detta grejade avgasteknik i Uppsala förutom supersprint dämparen, tror dom använder Simons, men fixar du dämpare gör dom resten.

        Jag betalade runt 9000:- med allt för detta..
        2,5″ efter katten är bättre då man får ner ljudnivån i kupen vid normal körning

        #47508
        christopher
        Deltagare

          fraSSe

          Hej!

          Jag kör med ferrita 3″ med recekat och som jag komenterat tidigare så är ljudet grymt!! speciellt i tunnlar och i stan mellan husen. Men vid landsvägskörning över 110/120 kan man glömma att höra på radion och man får typ lock för öronen efter en tur på 2 tim.
          Priset kan man diskutera , mitt satt på vid köp och jag tycker fördelarna överväger nackdelarna och skulle lätt köpa ett om jag inte hade redan.
          Efter att ha varit på ferrita på årsmötet och fått lite info ang orginalsystemets strypning och skillnader på racekattar och “så kallade racekattar”, down pipes mm så har jag fullt förtroende för feritta!
          Dom vet att dom inte är billigast men en av dom bästa, vi fick dessutom en rabatt på 10% om jag inte minns fel.
          Valet är fritt
          /
          fraSSe

          #47510
          Phoenix
          Deltagare

            Ua avgastekniks racekattar är i 3″ och metalliska, kostar 3600:-
            ett komplett system där kostar 11′ och på ferrita 15′, sen finns ju en uppsjö av import system ala blitz, HKS, Magnex, MRT, GGR mm, nån här borde ju köra på nån av dessa?

            #47507
            Practos
            Deltagare

              billigaste borde bli att köpa racekat från tex Ua och köra tex Magnex på resten, jag kör med org mittendel än men det funkar det oxo, Dp ger effekten och slutburken det goda ljudet.

              Undrar ifall Ferrita skulle tillverka en mittendel med kat till vettigt pris…någon som vet ?

              #47511
              doubleoseven
              Deltagare

                Jag har ett ferrita och vet inte hur mkt effekt det ger i skillnad mot andra system, men som sagt så lät det som grabbarna där visste vad dom snackade om, så det är nog helt ok! Dessutom har jag fegvarianten med 2,5″ mot slutet så det låter inte för mkt heller, om det nu kan göra det! Är iaf nöjd som fan med mitt!
                Ferrita tillverkar bara hela system alltså inget ihop-plock enligt deras policy. Dom har ju sin livstidsgaranti och dessutom vill dom garantera max effekt på det dom säljer!

                RiB

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.