SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Fixa väghållning på WRX -04

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Carpe_Me
    Deltagare

Såja, då var man tillbaka i Subba träsket igen med en WRX Steg 1++.

Den må gå fort men jag blir nästan sjösjuk i kurvorna av den.

Så vad rekomenderas för att få den att ta kurvorna som en rällsbuss?
      Har hittat ett par D2 dämpare men sen då, gissar på whitline krängare osv. Men villken dimension och vem kan man köpa av utan att behöva leva på nudlar?

Btw, min förra impreza drog soppa som ingenting annat, den här verkar nästan ha ett svart hål i tanken :7

Så, har kollat runnt lite närmare på whiteline nu och hittade lite smått och gott

KSR200/2 WHITELINE HEAVY DUTY STEERING RACK MOUNTS

KCA359 WHITELINE ANTI-LIFT KIT (NEW AGE)

KSB750 WHITELINE SUBFRAME LOCK

WLDL/F WHITELINE ALLOY FRONT DROP LINKS

WLSB/F WHITELINE ALLOY FRONT STRUT BRACE

KLC26 WHITELINE ALLOY REAR DROP LINKS

Men jag vart liiiite fundersam angående de främre drop-linksen
      Står att det finns två olika verisioner och man får kolla villken man har själv. Men är det någon här som vet villka det ska vara på 04´ans WRX?

http://www.scoobyparts.com/acatalog/WHITELINE_ALLOY_FRONT_DROP_LINKS.html

och angående krängningshämmare som ska på, av dessa man kan välja här så ska jag alltså ta ”BSR36Z” iom att drop-linken jag valde ej har kullager. Men ifall jag valt dent med kullager så skulle jag ta ”BSR37Z”
      http://www.scoobyparts.com/acatalog/WHITELINE_UPRATED_ANTI-ROLL_BARS__NEW_AGE_.html

Någon mer bussning man kan passa på att byta?

Carpe_Me
      Deltagare

Ok aja efter många om och men och diverse snack med Whiteline så vet jag precis villka saker från dom som ska få sitta på min bil =)

Fram
        Krängningshämmare, ställbar 24mm BSF33XZ
        Fjäderbensstag, ställbart
        Droplinks KLC32,

Är lite sugen på KLC39 som är ställbar. Men måste forska vidare om hur dom ska ställas och hur mycket extra det ger för väghållningen.

Bak
        Krängningshämmare, ställbar 24mm – BSR36XZ
        Droplinks KLC26 solida något ”uprated” är orginal kan man säga =)

Stötdämpare/Fjädrar

Provar D2, tänkte testa deras inverterade dämpare fram och bak till imprezan. Lär ju gå som ett strykjärn efter vägen sen :).
        Men tyvär så är det mesta i aluminium så det blir att vänta till våren så att saltet är borta från vägarna!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.