› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › [FIxat] Kylarläckage WRX STI -02.
- Detta ämne har 10 svar, 1,242 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 4 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2009 kl. 12:09 #4329
Pasi_k
DeltagareDå har man åkt på att byta kylare med.
Körde hem från jobbet skulle precis parkera såg jag en rökpuff framför bilen.
Steg ur och kände doften av glykol..
Öppna huven såg det var helt blött under huven.
Lämnade bilen hos en jobbarkompis med lyft..
Kylaren hade spruckit i övre gaveln (plast).
Jagar kylare i ett par dar , bästa budet var 2 veckors lev.
Ringer till slut Tommy Nilsson bil i Vinslöv.
Han kollar och ringer mig en halvtimme senare och säger 3 dagar.
Bättre pris än pirat kylare med..
Lördagen kommer kör och köper glykol , och rullar mot vinslöv.
Kör till Jobbarkompisen som då har plockat ur den gamla kylaren.
Trist att kassera denna bara:
Är ju inte direkt sliten..Sen såg vi att den nya inte var likadan , bara att ringa till Tommy igen , men efter några om och men så kom vi fram till att den skulle vara likvärdig.
NU Funkar det igen. 😀
3 februari, 2009 kl. 12:15 #64765gotte51
DeltagareUnderbart när allt flyter som det ska 🙂
3 februari, 2009 kl. 12:22 #64760b20mannen
DeltagareMan blir ju väldigt nyfiken på varför dom ändrat kylarens konstruktion sådär.
3 februari, 2009 kl. 12:40 #64767Pasi_k
DeltagareMan blir ju väldigt nyfiken på varför dom ändrat kylarens konstruktion sådär.
Nya kylaren såg ut att lika som på Tessans WRX -05 redan iallafall..
Så där i mellan har det väl skett ett byte?
Är olika tryck på locken med (alltså när det ska öppna till expansions kärlet).Flöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀
3 februari, 2009 kl. 12:53 #64766gotte51
DeltagareFlöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀
😀
3 februari, 2009 kl. 15:54 #64761b20mannen
DeltagareFlöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀
VARNING! EXTRAVIKT! 😀
4 februari, 2009 kl. 06:14 #64768Pasi_k
DeltagareFlöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀
VARNING! EXTRAVIKT! 😀
Hmm Har du inte sett mig? 😛
HAHA 😀 😀4 februari, 2009 kl. 14:06 #64762b20mannen
DeltagareFlöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀
VARNING! EXTRAVIKT! 😀
Hmm Har du inte sett mig? :PHAHA 😀 😀
Men tänk vad de där extra grammen i fronten kan påverka bilen. :+
Jag har alltid betraktat mig själv som en ”tung” skämtare. 😀
Nej, jag tänkte mest på Micke Rosenlunds lättningsfeber. Allt på bilen som kan lättas, ska lättas.
För övrigt så är jag väl medveten om att jag själv är en rätt stor del av bilens ”ofjädrade vikt”. 😀
9 februari, 2009 kl. 08:40 #64769Pasi_k
DeltagareHAHA.. 😀
9 februari, 2009 kl. 14:38 #64764Mats
DeltagareHar för mig att det är sugmotorerna som har korken där. Så är det iaf på de äldre modellerna. Läste nåt om det på NASIOC när jag letade alukylare tidigare i vinter.
Mats
Type R ’99_________________
”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson10 februari, 2009 kl. 11:46 #64763b20mannen
DeltagareBorde inte vara nån skada med att ha bägge locken.
Men jag är så vidskeplig om luft i kylsystemet, så jag hade letat upp ett lock till kylaren som har ännu högre tryck än locket på uppsamlingstanken.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.