SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor [FIxat] Kylarläckage WRX STI -02.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4329
    Pasi_k
    Deltagare

      Då har man åkt på att byta kylare med.
      Körde hem från jobbet skulle precis parkera såg jag en rökpuff framför bilen.
      Steg ur och kände doften av glykol..
      Öppna huven såg det var helt blött under huven.
      Lämnade bilen hos en jobbarkompis med lyft..
      Kylaren hade spruckit i övre gaveln (plast).
      Jagar kylare i ett par dar , bästa budet var 2 veckors lev.
      Ringer till slut Tommy Nilsson bil i Vinslöv.
      Han kollar och ringer mig en halvtimme senare och säger 3 dagar.
      Bättre pris än pirat kylare med..
      Lördagen kommer kör och köper glykol , och rullar mot vinslöv.
      Kör till Jobbarkompisen som då har plockat ur den gamla kylaren.


      Trist att kassera denna bara:

      Är ju inte direkt sliten..

      Sen såg vi att den nya inte var likadan , bara att ringa till Tommy igen , men efter några om och men så kom vi fram till att den skulle vara likvärdig.

      NU Funkar det igen. 😀

      #64765
      gotte51
      Deltagare

        Underbart när allt flyter som det ska 🙂

        #64760
        b20mannen
        Deltagare

          Man blir ju väldigt nyfiken på varför dom ändrat kylarens konstruktion sådär.

          #64767
          Pasi_k
          Deltagare

            Man blir ju väldigt nyfiken på varför dom ändrat kylarens konstruktion sådär.

            Nya kylaren såg ut att lika som på Tessans WRX -05 redan iallafall..
            Så där i mellan har det väl skett ett byte?
            Är olika tryck på locken med (alltså när det ska öppna till expansions kärlet).

            Flöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀

            #64766
            gotte51
            Deltagare

              Flöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀

              😀

              #64761
              b20mannen
              Deltagare

                Flöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀

                VARNING! EXTRAVIKT! 😀

                #64768
                Pasi_k
                Deltagare

                  Flöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀

                  VARNING! EXTRAVIKT! 😀

                  Hmm Har du inte sett mig? 😛
                  HAHA 😀 😀

                  #64762
                  b20mannen
                  Deltagare

                    Flöt på så pass att vi ska stoppa dit ett T-kors så man kopplar in kylet till expansionskärlet med.. 😀

                    VARNING! EXTRAVIKT! 😀

                    Hmm Har du inte sett mig? :PHAHA 😀 😀

                    Men tänk vad de där extra grammen i fronten kan påverka bilen. :+

                    Jag har alltid betraktat mig själv som en ”tung” skämtare. 😀

                    Nej, jag tänkte mest på Micke Rosenlunds lättningsfeber. Allt på bilen som kan lättas, ska lättas.

                    För övrigt så är jag väl medveten om att jag själv är en rätt stor del av bilens ”ofjädrade vikt”. 😀

                    #64769
                    Pasi_k
                    Deltagare

                      HAHA.. 😀

                      #64764
                      Mats
                      Deltagare

                        Har för mig att det är sugmotorerna som har korken där. Så är det iaf på de äldre modellerna. Läste nåt om det på NASIOC när jag letade alukylare tidigare i vinter.

                        Mats
                        Type R ’99

                        _________________
                        ”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
                        – Homer J Simpson

                        #64763
                        b20mannen
                        Deltagare

                          Borde inte vara nån skada med att ha bägge locken.

                          Men jag är så vidskeplig om luft i kylsystemet, så jag hade letat upp ett lock till kylaren som har ännu högre tryck än locket på uppsamlingstanken.

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.