SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Fjäderbensstag?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    GRID
    Deltagare

Funderar på att köpa fjäderbensstag till min STI 04, nåt specielt man ska kolla efter? nåt märke som rekomenderas? fast dom är ju inte så avancerade så det kanske inte spelar så stor roll?

Är det bara att skruva dit rakt uppifrån? fram och bak är det som gäller.

skiljer det nåt mellan årsmodellerna så jag måste ha till en 04?
      Finns det nån som har till salu här kanske?

Anledningen till att jag funderar på fjäderbensstag är att jag inte vill ha bilen stötigare, men gärna med vridstyv och direktare styrning.

Sasse
      Deltagare

+1. Är också intresserad av stag, till exakt samma modell 🙂

camino cielo
        Deltagare

Dom hjlaper valdigt marginellt, det finns battre satt att styva upp bilen. Kombin mar lite battre med stag bak, pa sedanen ar det vardelost och fram ar det battre med fender cowl braces, kolla mitt inlagg tidigare, kraver mer jobb att montera men styvar upp mer och ar billigare men mindra bling.

GRID
          Deltagare

vad är fender cowl braces?
            vad heter det på svenska?
            vad kostar dom?
            Vad gör dom?
            Styvar dom upp så den blir mer stötig så är det inte vad jag är ute efter.

🙂

camino cielo
            Deltagare

vad är fender cowl braces? vad heter det på svenska? vad kostar dom?Vad gör dom?Styvar dom upp så den blir mer stötig så är det inte vad jag är ute efter.:)

Las min insandare har:
              http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=2652&mesg_id=2652&page=

jag efterlyste oxo vad dom heter for jag vet inte. Nej, den blir inte mer stotig, tvartom, den styvar upp framre delen utav karossen sa fjadringen tar upp ojamnheter, den blev alltsa ”mjukare”, jag var forvanad sjalv. Las sjalv insandare pa NASIOC t.ex., har inte last ett negativt, bara positivt.

RolleW
              Deltagare

Tjena!!

Bytt krängningshämmarna istället dom gör mer nytta utan att försämra komforten.:-)

Mvh Rolle

camino cielo
                Deltagare

Tjena!!Bytt krängningshämmarna istället dom gör mer nytta utan att försämra komforten.:-) Mvh Rolle

Medhalles, trodde det var redan gjort, det ar det absolut forsta man gor pa en Impreza.

GRID
                  Deltagare

Jag har Perrin endlinks bak monterade, pga att original blev böjda.
                    Resten är original, förutom sänkningsfjädrarna då.

Blocken
                    Deltagare

Jag har Perrin endlinks bak monterade, pga att original blev böjda.Resten är original, förutom sänkningsfjädrarna då.

Byt resten av kränghämmeriet också, inte bara endlinksarna.

Fjäderbensstag är (i princip) meningslöst.

/AB

GRID
                      Deltagare

Ok här får man ändra planerna varannan dag 🙂
                        Vad är bra krängningshämmare då? ställbara tror jag inte att jag behöver, ca pris?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.