Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1165
    badrex
    Deltagare

      ;(
      Jag som trodde att det skulle vara som vanliga bilar drar en tjuvtråd från helljuset och använder den som on/off…

      Bara det att jag har ju 12v+ på båda sladdarna.. när dom inte är på…?

      E det nån som vet hur man fixar detta?:9

      #42924
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Skumt, styr det med jord då istället – för du har 12V i tåtarna konstant till lampan?

        Kolla jordtåtarna..

        /J – kör oldschool-stoneage, och har tjyvat på vanligt vis – men det är standard H4-lampor med.

        #42926
        badrex
        Deltagare

          Hmm, hoppas att nån har nån annan lösning än att använda jorden…

          Den tråden som man ska använda som switch har inte jag hittat någon bra plats till än, vanligen så kan man ta det från helljuset men det går ju inte nu för då får den ju impuls hela tiden.

          Fler förslag tack.. lampan som jag har, tror jag heter BH3(helljuset).

          Sen är det en fyraljussats från Hella som ska in med hjälp av ett standard relä.
          😮

          #42925
          rallymarkus
          Deltagare

            enkelt. man kan bygla + på relät till + styrningen på relät och se tar du jordkabeln till lyset till jorden på relät (är plus på båda när den e av men jord med lyset på.)

            man kan även bygla båda kablarna från lampan till relät +till styrningen o den andra till jord. så man jordar ju inte relät i bilen utan med lampan 🙂

            bara kolla vilken som jordar då du bländar på 🙂

            #42927
            badrex
            Deltagare

              😮

              Hehe, ja det var ju lätt, men jag har då aldrig varit med om ett konstigare system…!!!

              Jag hittade svaret innan men jag var på väg att skippa det och dra in en strömbrytare istället.
              (en polare har jobbat med en Hyundai med liknande problem dock H4 men han hittade hjälpen av nån annan med denna nya kunskap.)

              Nåja, din beskrivning är helt korrekt iallafall, stort tack!!!:-)

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.