- Detta ämne har 12 svar, 1,502 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2002 kl. 15:09 #1832subandreDeltagare
LAST EDITED ON Apr-12-02 AT 05:11PM (GMT)
Hallå så igen alla glada gubbar!!! Nu såg jag i nya Bilsport på sida 77″annons”
om en så kallad Flow Prep ,jag ringde upp dom och en tjej babblade om att man skall lämna in turbon till dom och där så :Dslipar dom och har sig åsså pillar dom lite här å lite där så vips kan man få ut upptill 40% effektökning hon sa att efter ingreppet så börjar turbon arbeta tidigare och med bättre kraft då.Om man chippar bilen först så blir det omptimalt med deras arbete…ca:4000kr om turbon är i bra skick då!:):)Subban i Frölunda…Är det någon som kan dela en tanke ifall detta är att rekommendera?
13 april, 2002 kl. 13:05 #47103doubleosevenDeltagareJo, det är säkert möjligt! När jag letade luftfilter till min så tyckte en försäljare på ett ställe här i sverige att jag skulle köpa deras öppna koniska från Blitz för 4880kr, det skulle öka min prestanda med 15-20% 😀
RiB
13 april, 2002 kl. 13:15 #47102PhoenixDeltagare4800 spänn o 15-20% mer effekt, hade dom inbyggd luftkylare i filtret 😀
15 april, 2002 kl. 10:37 #47104dlehtihetDeltagare>Jo, det är säkert möjligt! När jag letade luftfilter till min så
>tyckte en försäljare på ett ställe här i sverige att jag skulle köpa
>deras öppna koniska från Blitz för 4880kr, det skulle öka min
>prestanda med 15-20% 😀
>
>RiBJag hörde av en säljare av NOS system att man fick ut minst 15% extra effekt om man släppte väder i bilen under acceleration. Skulle tydligen påverka insprutningen positivt…. 😉
Suck. Vad folk försöker…
🙂
M v h
Danne
23 juli, 2003 kl. 10:57 #47105TengilDeltagareSå nu har det gått 15 månader sedan frågan ställdes.
Det kanske blir lite “bättre” svar nu;-)Har någon erfarenhet av Flow Prep och finns det några nackdelar?
23 juli, 2003 kl. 11:12 #47098SecretAgentManDeltagare40% my ass. 😉
Och att den skall börja jobba tidigare? Ehhh….nehej inte det nej. Flödar den mer, så spoolar den senare öppnar man upp avgassidan så tappar man mottryck vilket gör att den spoolar senare.
Flödar kompressorsidan mer så blir den mera tungdriven, och den spoolar senare.När det gäller turbos får man INGET gratis.
/J
23 juli, 2003 kl. 11:29 #47106TengilDeltagare>40% my ass. 😉
>
>Och att den skall börja jobba tidigare? Ehhh….nehej inte det
>nej. Flödar den mer, så spoolar den senare öppnar man upp
>avgassidan så tappar man mottryck vilket gör att den spoolar
>senare.
>Flödar kompressorsidan mer så blir den mera tungdriven, och
>den spoolar senare.
>
>När det gäller turbos får man INGET gratis.
>
>/JHmm om man översätter det där till svenska, vad står det då? 😀
Är det bra eller dåligt att “Flowa”
Det kanske är ett bra “nybörjartrimm”Jag har läst att man får 15-20% vet inte om det stämmer.
Har ingen testat det här någon gång?
23 juli, 2003 kl. 11:39 #47099SecretAgentManDeltagareByt turbo istället.
/J
23 juli, 2003 kl. 15:06 #47109Micke81DeltagareVar det inte deras motortrimmning på en vit supra i bilsport vars motor rasade?? Svensk turboservice eller nåt?
/micke23 juli, 2003 kl. 16:31 #47107RoosterDeltagare>40% my ass. 😉
>
>Och att den skall börja jobba tidigare? Ehhh….nehej inte det
>nej. Flödar den mer, så spoolar den senare öppnar man upp
>avgassidan så tappar man mottryck vilket gör att den spoolar
>senare.
>Flödar kompressorsidan mer så blir den mera tungdriven, och
>den spoolar senare.
>
>När det gäller turbos får man INGET gratis.
>
>/JJag måste bara få fråga en sak !!!
Om man har en helt orginal bil och man lämnar in bilen för att dem ska montera dit NOS , Blir det nån skildnad då, och var blir skildnaden som mest vid acxet eller höga farter ???
Måste man byta väellåda eller byta något annat ifall man skulle låta
någon montera dit det ???Jag ställer denna fråga främst till Jerry då han verkar kunna en hel del om bilar, men alla svar är välkomna :+
23 juli, 2003 kl. 17:00 #47100SecretAgentManDeltagareNOS – eller lustgas som det egentligen handlar om är ett enkelt sätt att under korta stunder få mera knuff (NOS är ett varumärke).
Görs det rätt (och man ser till att hålla sig inom vettiga gränser) är det inte farligare än att höja laddtrycket, eller skruva dit en större turbo.
MEN – tuben med gas skall fyllas…det drar iväg om man är den gasglada typen.Om man nu ändå skall trimma – varför inte göra det ordentligt, så finns effekten där varje gång?
Det är ett rattlåskomplement, och inget man använder när det svänger, vilket gör att det är nästan helgerån att ta till på våra bilar. 😉
/J
23 juli, 2003 kl. 17:09 #47108RoosterDeltagare>NOS – eller lustgas som det egentligen handlar om är ett
>enkelt sätt att under korta stunder få mera knuff (NOS är ett
>varumärke).
>
>Görs det rätt (och man ser till att hålla sig inom vettiga
>gränser) är det inte farligare än att höja laddtrycket, eller
>skruva dit en större turbo.
>MEN – tuben med gas skall fyllas…det drar iväg om man är den
>gasglada typen.
>
>Om man nu ändå skall trimma – varför inte göra det ordentligt,
>så finns effekten där varje gång?
>
>Det är ett rattlåskomplement, och inget man använder när det
>svänger, vilket gör att det är nästan helgerån att ta till på
>våra bilar. 😉
>
>/JMen om man nu skulle låta montera dit Lustgas, säg 50hk extra, då
behövs det inte göra några andra ingrepp på bilen ???? ja menar
om lådan typ håller ?? och jag vet att rattlåskomplement inte är allas favorit men jag tycker om det;-) Det måste väl ändå vara mer o
rekomendera än att montera dit ett så kallat Superchip eller har jag kanske fel nu ???Tack för svaret iallafall Jerry…..:-)
23 juli, 2003 kl. 18:49 #47101SecretAgentManDeltagareOm lådan klarar sig eller inte har mycket att göra med körstilen – gillar du rattlås är det bara en tidsfråga.
Men för “normal” men hård körning klarar den sig bra om man håller sig under 300 hk (och det vrid den effekten medför) – grovt generaliserat, men i alla fall. 😉
Ett lustgaskit kostar väl nästan lika mycket som en ommappning (ecutek, eller kanske hellre Unichip hos Trollspeed?) och ett avgassystem – jagar man hittar man beggade sådana till rätt slantar.
Rätt mappat skall du ha 250-260 riktiga kusar och en rackarns massa vrid…som finns där varje gång du gasar.
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.