Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2053
    honkster
    Deltagare

      Det har varit snack om dessa flygande besiktningar där man kan åka på 13-14k i böter om man kör utan katt! Är det ngn här som någonsin råkat ut för detta eller känner ngn som har blivit utsatt?

      ————————————–
      -HonKster- Blå My99 Kombi@Åre (Ingen katt, men hund dock)

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

      #48973
      Subba555
      Deltagare

        Jag har åkt in i flygande besikt. två gånger där polisen båda gånger lagt sig på alla fyra och kollat om man har någon katt. Iom att jag har org mellan rör kvar så har jag klart mig, vågar inte tänka mig vad som skulle hända om jag hade tagit bort den. tänk på det ni som har tagit bort den 🙂

        Ett enkelt tips för att minska risken för att åka in i en kontroll se till att ni har reg plåt fram 😉

        / Richard

        #48975
        Snart_subba
        Deltagare

          >Jag har åkt in i flygande besikt. två gånger där polisen båda gånger
          >lagt sig på alla fyra och kollat om man har någon katt. Iom att jag
          >har org mellan rör kvar så har jag klart mig, vågar inte tänka mig vad
          >som skulle hända om jag hade tagit bort den. tänk på det ni som har
          >tagit bort den 🙂
          >
          >Ett enkelt tips för att minska risken för att åka in i en kontroll se
          >till att ni har reg plåt fram 😉
          >
          >/ Richard

          Jag har raka rör .. men vill ha en racekatt eller möjligtvis en attrap ..
          Flygande besikning är rätt vanligt vid Brostugan på Onsdagkvällar på sommarn.. 😉
          Vimlar av snutar där numera..

          M

          ———————————–
          Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
          Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
          ———————————–

          #48974
          Imp
          Deltagare

            fan blev riktigt närvig nu.. enligt polismyndigheten är det dryga böter om man kör utan kat på en bil som har kat orginal.. nee får bli en race kat tror jag.

            #48976
            Snart_subba
            Deltagare

              >fan blev riktigt närvig nu.. enligt polismyndigheten är det dryga
              >böter om man kör utan kat på en bil som har kat orginal.. nee får bli
              >en race kat tror jag.

              D är ju det ja sagt hela tiden! 😉

              ———————————–
              Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
              Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
              ———————————–

              #48971
              LegacyLarsa
              Keymaster

                Jag funderar på katen från katalysatorteknik, modell m300 den borde ju funka fint på våra bilar eller har ni några alternativ?

                /Larsa

                #48977
                Mas
                Deltagare

                  varför inte bara ringa till snuten och fråga vad det
                  e för böter på att köra utan katt ?

                  #48972
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    Jag har inte hört talas om att någon privatbilist med bensindrift som råkat illa ut, däremot är det större risk att köra in tunga lastbilar och bussar i exempelvis Stockholm utan effektiv rening.
                    Det är svårare med bevisbördan (mätning) för en bensindriven personbil eftersom det ännu inte finns
                    något gränsvärde för CO2 (Koldioxid) utsläpp. Dessutom skulle det vara svårare för myndigheterna att motivera varför detta värde isåfall skulle vara betydligt lägre för en bil utan katalysator. 😉

                    Höörru snubben, din bil släpper ut för liite växthusgaser.
                    Det blir böter på xxxxx kr.

                    Vem köper det och hur motiveras isåfall straffbeskattningen på bensin för att just det, minska CO2 utsläppen? 😀

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.