SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Focuz catback avgassystem

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Monterade nyss mitt turboback system från toyosports. funkade fint lätt värt 2800kr. Passformen var väll hyffsad, man fick bryta till fästet till downpipen och sätta lite distanser.

Det verkade inte gå så bra att få till bak värmeskyddet. sket i båda värme skydden kring turbon. Sprider den upp mycket värme till IC’n utan skydden? eller är dom bara onödiga?

pettsun
      Deltagare

Kom och tänka på en sak. blev en bit över efter jag monterat mitt turboback systemet. cirka 40cm lång, en flexmuff i mitten och en fläns med fem gängade hål och en fläns med två hål, samt två gängade hål för lambda eller avgastemp. Vad ska man med den till :)?

TomK
        Deltagare

Kom och tänka på en sak. blev en bit över efter jag monterat mitt turboback systemet. cirka 40cm lång, en flexmuff i mitten och en fläns med fem gängade hål och en fläns med två hål, samt två gängade hål för lambda eller avgastemp. Vad ska man med den till :)?

Det är en uppipe 🙂
          Den som turbon sitter på från grenröret.

pettsun
          Deltagare

Det är en uppipe 🙂
            Den som turbon sitter på från grenröret.

de var det värst. beställde ju ett turboback system, antog att det bara skulle vara turbon bakåt. Ger den nå effekt på en orginal maskin med 1 bars ladd?
            Jävlig att montera?

TomK
            Deltagare

Vad har du för bil?

Newage WRX har en katt i uppipen så där lönar det sig att byta iaf.

pettsun
              Deltagare

Vad har du för bil?

Newage WRX har en katt i uppipen så där lönar det sig att byta iaf.

Nä jag har en 00as GT. kör ju 3″ turboback och 1bars ladd just nu. ska man orka byta uppipe? ger de nå på en gt?

Ravall
                Deltagare

Bilden som är ovanför är inte Eriiiik´s bil i allfall.. men om det är samma system ska jag låta vara osagt 🙂

TomK
                  Deltagare

Bilden som är ovanför är inte Eriiiik´s bil i allfall.. men om det är samma system ska jag låta vara osagt 🙂

Stämmer bra det. Jag kanske formulerade mig lite dåligt
                    Är inte hans bil men en likadan med det systemet.

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.