Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35703
    Jeppejipa
    Deltagare

      Tjena! För nån månad sedan så började min elfönsterhiss betr sig lustigt, jag kunde trycka på knappen t hissen och inget hände, det klickade bara, men väntade jag ett tag och försökte igen så gick hissen ner och upp hur bra som helst, men gick det en halvtimme och man försöktr igen så var det likadant att det ej funkade, tills man väntat några minuter och då fungerar den klockrent. Men nu så har elfönsterhissen dött helt när rutan var i halva läget öppet.
      Eftersom det klickade när jag tryckte på knappen men man ej hörde något ljud ifrån motorn t hissen så konstaterade jag att det var motorn som dött, så beställde hem en ny, satte dit och den funkade då igrn. Men nu efteråt så började den också bete sig lustigt att man kunde trycka på knappen t hissen och inget hände, men väntade man ett litet tag och försöktr igen så gick den ner och upp hur bra som helst för stunden. Och nu har även den nya jag köpte gått sönder, så nu är rutan inte helt stängd igen och kan inte få upp den.

      Den fönsterhissen jag bytte till var begagnad, men eftersom den betedde sig exakt likadant direkt så känns det som det är något annat som leder till att motorerna går sönder, har lagt märkte till att när jag kör så låter det som om något klickar lite hela tiden, det ljudet som kommer ifrån knappen när man trycker på fönsterhissarna, vet ej om det är något med knappen som låter??

      Bilen är en Subaru Impreza WRX STI -06 och det är höger fram elhiss som knasar.

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.