Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22193
    msport
    Deltagare

      Jag har problem med min forester, det är en 2L -99 med turbo. Den vill gå upp i temp när man åker fortare runt 110km/h en längre stund. Jag testade ta bort termostaten, tänkte om den hakar, men samma sak. Nu tror jag det måste vara vattenpumpen.. Brukar det vara problem med pumparna? Det finns inget övertryck i kylsystemet som det brukar när toppackningen går, slangarna är mjuka och fina. Man får ner tempen lätt och snabbt genom att dra på full värme i kupen, vilket betyder i mina ögon att vattnet inte cirkulerar genom kylaren tillräckligt..

      Nån som vart med om nåt liknande, kan ej subarus så bra, åker tävlingsfordar.. 😉

      MVH

      #190683
      msport
      Deltagare

        Pumpen går den med… kylaren flödar.. vafan.. Ingen som har en ide? Biljävel ska klämma den i krossen snart. 12000mil med bra service och tokfräsch men vill koka när man åker fortare än 100km/h..x(

        #190682
        bobban
        Deltagare

          jag har ingen aning men ring och kolla med fredrik i rimbo.
          Hemsida med telnr mm (frontbage.se)
          MVH bobban norrköping

          #190684
          anbu
          Deltagare

            Har samma problem på en Forester -03 med tiotusen mil på mätaren. På märkesverkstan gissar de att kylaren av aluminiim har kläggat igen. Nån utfällning tydligen. Inte helt ovanligt på saab..

            Har du hittat felet på din bil?

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.