Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22135
    eric.u
    Deltagare

      Tjabba.

      Så man sitter å dreglar på alla tillbehörs sidor på nätet i väntan på att bilen ska skeppas hit.

      Det borde väll inte vara allt för riskabelt att chippa 2.5XT motorn?

      Cobb hade ju ett liknande PPC system som BSR har. att man kan ladda lite olika program och lätt kunna återställa vid servicar å liknande.

      Någon erfarenhet kring den produkten?

      #190446
      Manor
      Deltagare

        Hej Eric !

        Det är nog EcuTek som gäller även för dig, men kolla med JRM då jag inte är säker på att de håller på med Forester.

        #190452
        BoltzFXT
        Deltagare

          Tjenare!

          En till som går i skrämseltankar för sin forester 2.5, trevligt! Jag har tittat en del på COBB och grabbarna på andra sidan pölen använder nästan bara cobb accessport.

          Sist jag var i kontakt med COBB så menar dom på att det INTE fungerar på EU bilar, men att dom ska kolla på det när dom får tid (borde för övrigt även gälla impreza) Kostnadsmässig är det ett bra alternativ, som dessutom är variabelt och kan “växa” med bilen. Säg att man kanske vill slänga in en VF39 efter ett tag- så finns det en ny mapp för det.

          (jaja… man ska tuna på rullar jag vet…)

          Berätta gärna vad du bestämmer dig för att göra!

          (jag kikar på nytt avgas och dawes till att börja med… TTn åt upp en del av “göra roligt med bilen pengarna”) 🙂

          #190447
          eric.u
          Deltagare

            http://www.bullbar.nl/upload/1944111_big.jpg

            Såja 😀 den var nice..
            http://www.bullbar.nl

            Någon som har bullbar på sin forester? gärna me bilder 🙂

            #190448
            eric.u
            Deltagare

              8.800 kostar en Ecu tek mappning av en original forester 2.5T
              “Räkna med ca 30-40 hk i mellanregistrat och 20-30 hk uppe i varv.”
              Var svaret från JRM. Och Automatlådan ska palla det.

              Mmm..kul att veta..Kanske blir aktuellt när man lärt sig hantera dom originala 230hk 😀

              #190449
              eric.u
              Deltagare

                Om någon vet något annat kul till forester modellen kan ni väll posta de här 🙂

                en slags samlings tråd för massa kul tillbehör till forestern.
                Alltid med länk och bild 🙂

                Mvh Eric

                #190451
                STIred
                Deltagare

                  När det gäller moderat trim, dvs. så länge du inte byter massa grejer i motorn, så är ecutek det enda vettiga 😉

                  #190450
                  eric.u
                  Deltagare

                    Nån som vet om LMM e känsliga i forester 2.5xt ?
                    Cobb har ju ett öppetfilterkitt. Med plats för mätaren.

                    Men vet att imprezorna hade problem med LMM när man körde med öppet filter. Är de så på min 2.5XT oxå tro? E sugen på ett halvsystem och öppet filter från Cobb. rimliga priser. annars hade ju ferrita vart nice.

                    Mvh XT Ligisten

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.