- Detta ämne har 8 svar, 2,624 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 6 månader sedan av gegge.
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2006 kl. 23:45 #22107peboDeltagare
Hej !
Jag är på väg att handla en ny bil och har fastnat för Forestern
Inte för att jag tror att det finns några problem med den bilen så kanske det är något som man ska kolla lite extra på när man tittat på ett objekt. och om det nu skulle finnas problem villka är dom ?Alla tips och trix är välkomna.
MVH / Peter13 januari, 2006 kl. 16:52 #190342GrizzlyBearDeltagareStötdämparna bak blir ofta dåliga mellan 10000-15000mil = dyrt!
Turbo-motorn har, precis som i Imprezan, problem med luftmassemätaren.
Detta gäller på de tidiga årsmodellerna (98-01?). De nyare vet jag inte om det hunnit bli så mycket fel på än./Björn
17 januari, 2006 kl. 15:02 #190348peboDeltagareHej !
Jag tackar för tipset. Det ska nog bli en -99 som jag köper så
ska jag kolla extra på detta.Tack då mycket / Peter
30 januari, 2006 kl. 10:55 #190344geggeDeltagareKöpte en Forester i somras. Alla jag tittade hade dåliga stötdämpare bak. Med så länge det inte är nivåreglering kostar det inte så mycket att byta. 1300:- kostar fjäderbenet per sida. Annars kan jag nämna att den är hemsk att köra över 120 km/h pga vägljud. Den drar en liter vid blandad körning och mår bäst av 98 oktan. Fin balans vid lite tuffare körning, understyr lite i början sedan släpper bakvagnen. Underbar i snö! Har köpt en Dawnes device och letar efter grövre avgasrör och GT turbo. Kommer att behålla bilen länge.
30 januari, 2006 kl. 12:38 #190343GrizzlyBearDeltagareTrodde alla Forester hade nivåreglering… Vill minnas att det står så i broschyren jag har från ’99 iaf.
/Björn
4 juli, 2006 kl. 09:37 #190345geggeDeltagareDu har nog rätt, de Monroe som jag köpte var för mjuka. Orginal blir det istället. Bilen har i alla fall fårr en Greddy laddtrycksmätare som övervakar det uppskruvade trycket. Dawes Device fungerar fint. Från 0,6 till 0,85 bar känns. Tror att den inbyggda BOV släpper trycket. Toppar 0,95 bar. En STI slutburk ska monters i nästa vecka för ljudet. Snorkeln till insuget är borttagen. Kanske 200 hk?
15 februari, 2007 kl. 11:46 #190346geggeDeltagareHar beställt förstärkta fjädrar från Frankrike. Fjädrarna heter KSRS-33 från http://www.outback-import.com Finns 30 mm högre med. Orginal bullbar från Ebay för rimliga pengar. Ska bara beställa 3″ och slänga på Imprezasnurran.
9 juni, 2007 kl. 18:32 #190349msportDeltagareHur fungerar daves device?? Kan man öka laddtrycket hur mkt std eller slår det ifrån när? Räcker spridare LMM hur långt? Is it safe? 🙂
Jag har problem med min forester, det är en 2L -99 med turbo. Den vill gå upp i temp när man åker fortare runt 110km/h en längre stund. Jag testade ta bort termostaten, tänkte om den hakar, men samma sak. Nu tror jag det måste vara vattenpumpen.. Brukar det vara problem med pumparna? Det finns inget övertryck i kylsystemet som det brukar när toppackningen går, slangarna är mjuka och fina. Man får ner tempen lätt och snabbt genom att dra på full värme i kupen, vilket betyder i mina ögon att vattnet inte cirkulerar genom kylaren tillräckligt..
Nån som vart med om nåt liknande, kan ej subarus så bra, åker tävlingsfordar.. 😉
28 juni, 2007 kl. 09:41 #190347geggeDeltagareJag laddar mellan 0,85-0,95 och det är stor skillnad från 0,6 eller vad nu orginal vad. Bör köra på 98 oktan om du inte backar tändningen. Rekomenderar laddtrycksmätare. Lätt monterad. Enligt min Delta Dash ger det 180 hk på hjulen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.